tisdag 7 april 2009

Vårstädning bland leksakerna

Spiken tyckte att vi borde städa lite bland hans leksaker också innan matte kommer. De ligger normalt, liksom pinnar, tuggben och en hel del annat utspridda på strategiska ställen i huset. Men när matte nu kanske är på gång efter två och en halv månad i Irak så vill man ju liksom visa upp att man har koll på grejerna. Att man liksom gillar leksaker och att man ser till att ingen annan kommer och...att man kanske behöver nått nytt nu på våren...typ en present.

Spiken passade samtidigt på att visa upp gummisladderbenet, men bara en kort stund eftersom det är en raritet. Men först lite inventering.





Kolla den här hade jag glömt!



Var ska man börja?



Bollen ser bra ut!




Men titta! Där är den ju! Min bästa, bästa...



gummisladderbenet!!!

6 kommentarer:

lurigopalia sa...

Vilken lirare! Ni är bara för sköna du och spiken. Gissa om jag skrattade när jag fick se bilderna.Sen får jag ju erkänna jag inte är ett dugg bättre med mina husdjur.
ciao från ett soligt och varmt Italien

Anna sa...

Åh, ett gummisladderben! Jag vet andra som skulle dregla avundsjukt...

Jenny sa...

Han är ju bara för söt, Spiken. Två av mina skulle ha kastat sig över grisöron och tjurmuskler. Den tredje (den lilla dvärgtaxen) skulle ta ett tuggben och försöka gömma under tigern eller nåt (kan ju vara bra att ha en annan dag) och den fjärde, ja han hade försökt lägga sig mitt i allt och morra för att försöka hålla de andra på avstånd - vakta.

Är det Spikens egen säng?

Nebraska Stable sa...

Jag vet inte vad som är mest imponerade,Spikens samling elller hans säng.
Fast Bruce han sover i min säng han. Får han inte täcke blir han skitsur. Och skulle någon komma och tränga sig in på hans sänghalva blir han ännu surare =))

Stefan Hagberg sa...

Till Lurigopalia: Det är vi som är anställda för att se till dom, mata och klia. Betalning utgår i form av jätteslicken,svansvift och snabbslicken.

Till Anna: Jag är helt säker på att Charlie skulle förstå de inre alternativ yttre kvalitéerna med Konsums sladderben från 2002. Vi har till och med jagat modellen i Damnark där något rykte sa att det skulle finnas.

Till Jenny: Fyra! Ja, vad ska man göra. Just nu ligger mitt odjur och skubbar ryggen mot lakanet. Om jag inte snart slutar med datorn får jag se två svarta kolbitar som säger vi måste jobba också. Vi har platser att besöka och spår att kontrollera. Om sängen är hans? Det beror på vem du frågar. Jag skulle svara att cirka 75 % är hans. Kudden och lite till är mitt ännu så länge.

Stefan Hagberg sa...

Till Nebraska: Spiken fnyser när något inte passar och underlags- och temperaturkänslig. Dock inte utomhus och när det är löptikar på gång.Då kan det vara minus 15 och snöstorm. Ibland är det bra i korgen med flosstäcket. Men sedan flyttar han till Irakfilten som är något slags ihopvikt jättefleecetäcke som dom har där som täcke. Sedn har vi soffan där det finns ett lagom fluffat duntäcke, resväskan, mattan..ibland sover man under täcket mellan benen på husse eller matte. Nu har han varit och skällt på brevbäraren så nu flyttade han till soffan och bad om eftersändning av hundben och levergodis;-)