tisdag 28 april 2009

Titta till vänster!


Klicka gärna på bilden!

Unni Drougge har skrivit en fin text till sin ljudbok som hon lagt upp på Pirate Bay. Där utvecklar hon sin filosofi kring internet och skriver bland annat:

"Många har försökt göra om nätet till en plastig postorderkatalog eller till en gigantisk porrklubb."...

..."Därför stödjer jag helhjärtat The Pirate Bays medhjälp till spridning av kultur och information i sann, och numera klassisk, internetanda. Jag gör det genom att skänka dem min senaste bok som ljudfil så att vem som helst kan ladda ner den utan att oroa sig över att bara för det bli avlyssnade och kränkta. På uppmaning har jag öppnat ett Paypalkonto så att de som har lust kan bidra med vad de anser rimligt, efter egen kassa och förnuft.Inspelningen av ljudboken har skett med ideella insatser från vänner som har förstått vad det hela handlar om.Jag tänker inte låta mig förvandlas till kanonmat åt en urspårad underhållningsindustri som tillsammans med baksluga politiska krafter är beredda att ta till vilka metoder som helst för att detronisera vår största demokratiska plattform."

Jag tycker den reklamslot som ligger till vänster om Unnis hyllningstext på Pirate Bay relativt tydligen beskriver den oegennyttiga och kraftfulla antidot son Pirate Bay representerar.

För er som har dålig syn kan jag meddela att den unga damen som strutar inte är ordförande i syföreningen.

Väkommen till porrklubben, Unni!

Inga kommentarer: