tisdag 7 april 2009

Lunch och kampanj!




Städningskampanj pågår så det blev utelunch. Gamla Thaistället har döps om till Kashmir på Lundagatan.

59 spänn för en buffé lät misstänkt billigt och det var det också.

Maten var OK utan att man skrek ihjäl sig. Men sedan ville de ha 10 spänn för en lättöl och då framstod plötsligt kinesen på hörnet Ringvägen/Hornsgatan med sin jättebuffé för en tia till som billig.

Ja, ja nu har man prövat dom i varje fall och det blir kanske ett nytt besök. Jag brukar alltid ge dom två chanser.

Spiken anade att jag varit och frossat på egen hand och var lite sur innan han fick en stinkmuskel att knapra på. Givetvis skulle den avnjutas i min närhet. Matte var på marknaden med Hemen vår gamla livvakt, numera hennes livvakt. Dom handlade ett jättehund i tyg till Spiken som han ska få i morgon när Carina kommer hem. Han älskar presenter. När jag har städat färdig ska jag fota av lite ur hans gigantiska leksaksmenageri. Det är imponerande och då har vi ändå gett bort säckvis. Men några av hans favoriter har han efter viss övertalning medgett att jag förevisar i en bredare krets. Jag ska leta upp hans absoluta favorit som knappt håller ihop längre. Ett sladdrigt gummiben. Dom tillverkas inte längre tror jag. Dom såldes på Konsum för fem sex år sedan men sedan slutade dom. Ett gott råd! Gillar er jycke en leksak så köp fabriken!

Inga kommentarer: