söndag 5 april 2009

Letter



Inte en dag utan man funderar över något nytt väsentligt i livet. Den senaste trenden inom internet och kommunikation heter Twitter och är korta meddelanden där man kan följa människors vardag. Det lär också finnas en ännu mera reducerad version där man bara skriver ett ord t ex ”utfestad” eller ”ringer” . Denna form kallas nanoblogg.

Jag träffade en kompis som upplyste mig om detta faktum och att man skulle kunna utveckla det hela.

Jag har nu knogat i flera minuter på en ännu mera minimalistisk metod. Den går under arbetsnamnet ”letter”. En ”Letterblogg” skulle med nedan angivna nomenklatura kunna börja med E följt av ett M följt av en J följt av en P följt av en T


De öppna bokstäverna är öppna för att ingen ska kunna använda det här. För ärligt talat är det väl att gå åt fel håll? Eller?

A = Det är bra, jag mår bra, hur mår du?
B = Tack, jag mår också bra, vad gör du?
C = Jag pratar med kompisar, inget allvarligt, skitsnack
D = Jag har sex, hånglar, pussas, vi hörs senare
E = Jag bråkar, mår dåligt och är arg. Kärleksproblem
F = Jag är inte hemma. Långt borta. Utanför stan
G = Är inte i Sverige
H = Jag är hemma
I = Jag är sjuk, tyck synd om mig
J = Ja
K =
L = Jag har semester och mår perfekt
M = Ska vi ses
N = Nej
O =
P = Sugen på lite festa?
Q =
R = Jag slappar
S = Jag vill inte prata, vi hörs senare
T = När
U =
V =
W = Jag är på jobbet
X = Jag har en hemlighet som jag kan berätta senare
Y = Du då?
Z = Jag har inga idéer, kris i hjärnkontoret
0 -24

Inga kommentarer: