fredag 24 april 2009

Varken Paris eller Paris




Man undrar varför bögen Paris Hilton(sic!) inte gillade Miss Kaliforniens svar om samkönade äktenskap.

Hon sa att hon blivit uppfostrad att äktenskap var för en man och en kvinna.

Det föranledde Paris att kalla Miss Kalifornien för ”Dum Bitch”.

Bögen som tydligen också var domare i tävlingen fick uppmärksamhet vilket han rimligtvis sökte.

Låt oss reda ut det här. Jag har faktiskt funderat i flera dagar på saken.

Skönhetstävlingar är sorgliga tillställningar. Så till att börja så är faktiskt den här tjejen Clari eller vad hon hette kanske inte är så smart. Hon ville vara med och visa upp sin kropp. Hon hade en snygg kropp och vita tänder. Såg ungefär lika intetsägande Barbielik ut som resten av tjejerna som alla väljer Marcel Proust som kvällslektyr. Ingen som jag skulle tända på även om jag var trettio år yngre och trettio kilo lättare. Men hon motsvarade det skönhets ideal som den småfeta bögen Paris Hilton promotar eftersom det bl a är han som väljer ut hur kvinnoidealet skall se ut.

Så ”Who´s the dum bitch now?"

Miss Kalifornien, sa antagligen precis sanningen. Hon jagade killar.

En sak är ju lite svårt att förstå. Varför bögen Paris Hilton dömer skönhetstävlingar överhuvudtaget, där i varje fall majoriteten är heterosexuella eller lesbiska. Paris är en man och bög så varför är han närvarande över huvudtaget. Är det som på 60-talet att man ska ha en svart med på alla partyn för att var politiskt korrekt.

Men OK, Paris får vara var han vill. Får Clari gilla fläsktorped? Faktum är att Paris gillar samma sak. Det handlar istället om Äktenskap. Eftersom Vermont var den fjärdedelstaten att tillåta samkönade äktenskap. Clari tyckte att äktenskap var mellan man och kvinna. Kan inte hon få tycka det? Jag tycker t ex inte att äktenskap är viktigt överhuvudtaget. Hade jag svängt runt framför Bög-Hilton så hade jag förmodligen fått samma kritik om jag sagt: Att jag skiter i din fråga efter som jag inte är för äktenskap som princip din halvreligiösa lilla bögfjant.

"Freedom of expression" kallas det.

Så hur är det med bögar och flator, gaysnubbar, lesbiska eller HBT?

Ärligt talat struntar jag i vem som ligger med vem. Totalt. Men jag föraktar den lilla politiskt korrekta lilla kladden som vegeterar på frågan och jag skulle upplysningsvis inte vilja vara barn till Mumintrollet och Snurre Sprätt. Aldrig ens som jag fick betalt.

Men jag skulle å andra sidan inte heller vilja vara barn till mina egna biologiska föräldrar och de har ingen känd HBT-historia.

Jag frågade en av bögarna nere på Hålet varför man blir bög. Han hade ingen aning, mumlade något om arv och miljö.

Spiken älskar bögar.

Speceillt när han var liten. På den tiden var Skinnarviksparken ett kärt tillhåll för avsugningar och rövknull. Folke som Spikens rotweilerkompis hette gillade spermakådisar och kasslernät som fyllde buskarna under de heta sommarmånaderna runt år 2000. Folke hade klippkort på magpumpningsakuten ett tag.

Innan bögarna satte på varandra brukade de skita i buskarna.

Människoskit gillade Spiken skarpt. Så mer än en gång tvingades vi gå längsmed Hornsgatan med helbrun hund. Spiken tyckte han var jättesnygg. Nuförtiden har han som tur är övergått till att rulla sig i kattskit och att mumsa hästskit på Valla.

Jag vet inte hur man ska tolka det.

Hur fan kan man heta Paris Hilton? Räcker det inte med en? Eller heter han Parish Hilton?

Om jag tror på att det finns och romantisk kärlek mellan två män?

Absolut. Men inte i Skinnarviksparken.

7 kommentarer:

Björne sa...

Ha ha ha. Bra blogginlägg. Hundar har ju helt klart mystiska böjelser de med (på tal om bögar)...

Stefan Hagberg sa...

Till Björne: Hundar är mystiska. Spiken kan stå och stirra rakt in i en buske som är tom. Why?

Nebraska Stable sa...

Alltså, nu vaknar Besserwissern i mig. Han heter Perez Hilton.Eller,det är väl ett taget namn gissar jag. Hur jag kan veta?
Pinsamt att erkänna,men ibland läser jag kvällsblaskorna som ligger i lunchrummet.
Jag tror han är nån sorts skvallerguru. Han har en hemsida med, http://perezhilton.com/.
Den har jag dock inte varit in på,vägrar ge sånna där fler hittar.

Stefan Hagberg sa...

Till Nebraska: Tackar ödmjukast. Han fläskade på ordentligt på AB:s webbteve så jag blev lite nyfiken på vad han gjorde där. Jag ska genast forska vidare i ämnet;-)

Stefan Hagberg sa...

Till Nebraska: Kolla här vilken svärmorsdröm http://sv.wikipedia.org/wiki/Perez_Hilton

Nebraska Stable sa...

Man kanske ska lägga in en stöt?

Stefan Hagberg sa...

Till Nebraska: Då får du snabba dig;-)