onsdag 15 april 2009

Vad amerikaner lärt sig



Amerikanska män.

Det amerikanska magasinet Esquire har tagit pulsen på vad amerikanska män lärt sig.

En sådan bildsekvens med 41 svenska män och kvinnor skulle vara en bra idé men jag antar att man får göra den själv om den ska bli av.

Det är olika män i olika åldrar och olika yrken. Svaren är korta och för det mesta intressanta, antagligen utvalda men va fan det är ingen uppsats.

Några axplock.

Gil Duran, 32, kommunikations chef, för Dianne Feinstein, senator, Washington D.C:

”Min mamma var den viktigaste mannen i mitt liv. Jag minns henne gravid i sjätte månaden med min syster, krypa runt under lastbilar med en bultpistol i en Grumman Olson fabrik i Tulare, Kalifornien. Med en sådan mamma, behöver du ingen pappa.”

Arnold Jensky, 56, gruppterapeut, Philadelphia:

“Det är människor som gör oss galna, så det måste vara människor som får oss att må bra.”

Jerry Hecko, 66, mekaniker, Greencastle, Indiana:
”Slösa inte bort din tid med att fylla serviceboken för din bil. Det kommer att kosta dig multum för sådant som inte alltid är nödvändigt. Hitta en mekaniker som bryr sig om dig. Använd inte märkesverkstäder. Du måste leta. De finns därute någonstans.”

För den som är intresserad av vidare vittnesmål:

http://www.esquire.com/features/what-ive-learned/the-american-man-0509

1 kommentar:

Anonym sa...

HEJA ÅKE!!!!!!!!!!!!!!