onsdag 13 maj 2009

Hammarby-Djurgården 0-1






Vår hjältes förnedring i tre steg. Nu krävs revansch!

Ja, som tidigare utlovats så kommer här några relativt komprometterande bilder.

Stefan som skulle leverera är som ni alla förstår Djurgårdare. Nu var han tillfälligt indisponibel efter en bortamatch i helgen så det blev först nu som jag fick vantarna på dessa unika bilder.

Studsen, Tarzan m fl epitet som figurerar på bilderna är tagna inne i Djurgårdens Fan Shop men en sak är gemensam; Hammarby.

Den där störtkrukan(som han ibland haftnnytta av) bär i stort sett alla stora Hammarby spelarens namn och det är sällan om det hänt som Studsen missat en match oavsett ifall det är bandy eller fotboll.

Att kliva in frivilligt i en Djurgårdsbutik är otänkbart för Studsen.

Men sedan slog Peace Love and Understanding till och en Monopolförlust senare befinner sig vår Hammarbytrogne hjälte i en totalt oordnad defensiv inne i Djurgårsbutiken där han efter förlustens villkorslösa regler måste shoppa för 100 spänn. Det svider men som ni ser så övervinner kärleken och en tång allt.

Lite suddiga men klassiska bilder på hur det kan gå för den mest ståndaktige Hammarby soldat. Vi väntar spänt på fortsättningen som antas utspela sig i Hammarbys Fan Shop här nere tvärs över gatan.

Av detta kan man lära två saker. Bli aldrig kär och hur som helst inte i en Djurgårdare.

5 kommentarer:

Jenny sa...

Jag förstår honom. Mina tre syskon håller på de där D-monstren, medan jag och föräldrarna (och på sin tid farföräldrarna) gillar de grön-vita. Min lillasyster, som även är min arbetsgivare, har en DIF-klocka på väggen. Hua. Och tidigare hade hon en matta som låg mitt på sovrumsgolvet. Fy tusan ...

Stefan Hagberg sa...

Till Jenny: Jag håller med men hur ouppmärksam Bajare är man ifall man förlorar i Monopol mot en Djurgårdare. Nu pratar vi om en kille som kan antalet målgivande passningar fördelat per spelare under 1947 års säsong. Om du väcker honom klockan tre på natten!

Nebraska Stable sa...

Klockan tre på natten finns det dom som kan rabbla sin PINkod till Swedbank med.

Stefan Hagberg sa...

Till Nebraska: Speceillt nu när man kan behövs plocka ut från den banken alla tider på dygnet;-)

Stefan Hagberg sa...

Till Nebraska: Ursäkta, det var kanske så du menade. Efter den där trafikolyckan blev det lite suddigt.