lördag 16 maj 2009

Ett, två backa så!



Det blev rörigt idag på V75. För oss i varje fall.

Vi satsade mot alla odds på Sahara Dynamite som fick en rejäl snyting av Svanstedts styrning och trots det räckte till en bra andra plats.

Värt att minnas måste väl vara Sallymede och Stamping. Kul för ägarna till Anthon Bris att få den första segern på V75 efter 25 starter. Sånt gör att man orkar hålla ut trots motgångar som travfolk drabbas av förr eller senare.

En reflexion: Kan musikavdelningen tänka sig att byta pausmusiken på ATG Live. Det är något slags smörigt, utslätat 80-tals disco med snudd på hissmusik. Det måste snart vara hål i skivorna eller näst intill. Säg inte att ni själva tycker musiken är bra? Snälla!

Är det Eurovisionsschlager final idag? Jisses!

Då får man plocka fram Älghornsklappan, Lösöronen och den Svenska Mössan.

Jag har bara en enda önskan. Hoppas jag slipper se Bert Karlssons vispande tunga.


Jag laddade ner Amapola med Spotnicks ITunes. Till och med där har den lille trinde svampletaren från Skara varit och kladdat kontrakt. Hua!

Jag bläddrar i AB. Jag köper AB enbart på fredagar och lördagar. För hästarna. Men nu håller jag på att lyssna igenom min senaste Collection nummer 10. Den blir kalasbra!

Då behöver man har något att göra. Funderar på hur länge en haspelrulle för 69 spänn kan hålla.

Blädder. Blädder. Får veta av Jenny Set att Eminem alltid är bättre när han inte imiterar Magnus Uggla. Det får mig att undra över hur starka laxermedel det egentligen finns och en del annat.

Noterar att Alex Schulman kommer bra överens med Camilla Läckberg. Ett tag. Det var väntat.
Efter detta ganska ytliga nöjessvep återgår jag till verkligheten. Den är inte roligare men man slipper allvarliga biverkningar som hjärnskador.

Spiken städar. Hans tillfällige brorsa Mr Hoy Sin har nu fått ett bra långsiktigt hem där han har trädgård, en lantgård och människor som inte far hit och dit. Det känns faktiskt trist men man måste vara klok och Carina räddade faktiskt honom från kineserna. Nu får Mr Hoy Sin en lite stabilare familj som inte far runt i Irak och Mellan östern, Europa och Sverige.

Spiken verkar ha fattat att han är den enväldige kungen igen och har städat ordentligt i sängen sedan han nådde av nyheten via InterTax.

Carina vad med chaufförer och livvakter på utbildning idag i Harir. Det är samma flygfält där amerikanerna landade 2003.

Det var skjutövningar, undanmanöver med bil och???? Armhävningar?

Antar att tävlingsmänniskan vaknade där någonstans.

Själv har jag övervakat min förkylning och Spikens städkampanj som nu avslutats med nosen ned borrad i korgens inre delar.

Jag ska ut och jaga ihop lite föda till boet. Ikväll är det svåra val. Ostbågar eller popkorn. Spiken kommer att kräva Ahlgrens bilar och ifall jag ska orka med hela kvällens; ”Douze Points” så krävs det lite Tonic och två Ipren. Vakna med lite dregel i mungipan, knäppa av teven och ta min trogne fyrbente lille krigare på en sista sniffarrunda. Kan man ha det bättre en dag som denna?

Imorgon är det consolation som vanligt. Hep Stars gjorde en låt som hette Consolation på 60-talet. Kanske ett tips för ATG Live. Typ som bakgrund till lopp 10,11,12.

4 kommentarer:

Jenny sa...

Lite trist att man inte kommer att få fler bilder på den ursöte lille valpen, men toppenbra att han fått ett bra hem.

Och angående valet - ostbågar så klart. ;)

Stefan Hagberg sa...

Till Jenny: Det blir nog lite uppföljning på valpen. Men han får det bra nu och det var huvudsaken.

Ostbågarna är slut!

Jenny sa...

Det är konstigt det där. Hur skålen (eller påsen, för all del) kan vara full av ostbågar ena sekunden, för att i nästa var tom. Jag har inte riktigt förstått hur det tricket går till. :)

Stefan Hagberg sa...

Till Jenny: Spiken äter upp dom!