söndag 10 maj 2009

En ansträngande dag



Dagens blandade iakttagelser.

Spelmässigt var omgången trist. Våra två spikar sprack. Fem rätt gav 19 härliga kronor så det är bara att ladda om. Ett vinnarspel i lopp ett till 7,60 räddade dock dagen.

Annars hatten av för Latitud som åtminstone jag baissade på kupongen.Standpoint hade jag med däremot. Jaded var bra men det var Latitud och Standpoint som Stig H Johansson varande lite för innan tävlingarna.

Det var väl lite Örjans dag på Rättvik.

Hockeys Device såg mäktig ut medan True Q:s repa var en underhållande chansning av Åke Svanstedt.

Herrarna Goops och Takters lilla uppvisning i sista loppet var inte riktigt lika skojig eftersom vi hade spikat Bob Hope.

Jag trodde att vi var vaccinerade i sjunde eftersom Åke inte körde i samma lopp som Björn men då glömde jag bort att fundera över hur Lutfi och Johnny hade resonerat angående spetsen.

Problemet med sådana här köra-ner-huvudet-mellan-axlarna-race är att en del hästar kan ta det hårdare än kuskarna… efteråt. Bob Hope blev tapper tvåa men den garderar jag nog nästa gång liksom Joel Cortina. Tills man vet.

Det var en kille som ville starta ett rockband på Hålet ikväll. Han skulle sjunga såklart men behövde musiker. Nån kunde lite blockflöjt och Martin har spelat trummor men sedan tog det stopp. Jag erbjöd en balettakt och försökte få in strutsarna och Tobbe trollkarl. Sångaren verkade lite intresserad av min tådans så han måste ha varit rätt desperat men Tobbe däremot fick nobben direkt. Han gick sedan och vi lovade att öva och komma på audition.

Nu ska jag sova. Det har varit en ansträngande vecka och Spiken är också trött.

Inga kommentarer: