torsdag 9 juli 2009

Två hekto salta killar!



Jag läser och ju mer jag läser ju mer fantastiskt inser jag det hela är.

Brittiska forskare påstår sig ha framställd mänsklig sperma.

I tidningarna i Sverige håller man på och suger på efterdyningarna av Michael Jacksons död, någon som träffats av blixten och hur det ska gå för Glenn Hysén.

Jag är verkligen ingen expert på sperma men i mitt huvud är detta en nyhet som borde ligga lite högre upp i nyhetstablåerna även om alla har semester.

Ni hörde rätt. Man kan röra ihop lite sperma i mixern. I princip.

En våt dröm för stor grupp feminister är därmed verklighet.

-Kan jag få fyra hekto mjuka killar(alt salta tjejer).

Kan ni tänka er brudar. Allt tjatande på gubben blir överflödigt. OK, då kilar jag ner på Seven Eleven och köper lite Brad Pitt för en tia.

Uppgifterna tas emot med viss skepsis men artikeln är publicerad. Att någon heter Lee(inte Park) väcker förstås associationer men…

Teamet skall annars vara lett av en iransk-tysk-brittisk forskare vid namn Dr Karim Nayernia verksam vid Newcastle Laboratoriet.

Om man för ett ögonblick antar att det hela stämmer så betyder det en hel del, kan man lugn säga.

Konkurrensen ökar om man säger så.

Vad säger Gud om det här för att inte snacka om påven!


Karen McVeigh vetenskaplig artikel i The Guardian 2009-07-08:



Tanya Gold om konsekvenserna i The Guardian 2009-07-09:



North England Stem cell Institute(NESCI) Newcastle University. Lee mfl.Titel: “In Vitro Derived Human Sperm”:


Inga kommentarer: