fredag 10 juli 2009

In(to)Sanaa



Jag vet inte vilket som är värst, att dö nykter, eller att misslyckas med att supa ihjäl sig?

Det är ungefär vad man känner inför dunkars heligheter i sommarvärmen/vätan.
På Travrondens forum förs en avancerad diskussion om vem eller vilka som bor hemma.

SR erbjuder alla att bli sommarpratare. Så ifall ni bor hemma kör på! Antar att man kan spela ”Mitt Sommarlov” hela tiden ifall man inte har några andra idéer.

Carina flög till Yemen. Schwoooooooosh!

De har skitiga toaletter där på flygplatsen och det skuttar omkring rabiessmittade hundar på flygplatsen. Säger några som varit på bättre ställen. Antagligen sådana där medelklasspackpackers som jobbat lite intensivt på mäklarbyrån eller servettringsfabriken för att göra sitt livs(enda) resa innan de ska gifta sig med Mike på reskontran eller någon som pappa valt ut.

I´ve got news for Yo Man!
Det finns skitiga toaletter överallt, t o m på Mariatorget.
Då föredrar jag info som den från Tehran om att det bara är vatten i minibaren. Sånt är användbart. Ifall någon skitigt på toan, tja, ifall man är nödig så skiter man på sig eller…?
Tyvärr hittar jag inget om att Royal Jordanian landat. Alltså de flesta flygplatser, t o m Erbil har arrivals och departures på nätet. Men inte Sanaa. De kanske tog bort den infon sedan det där planet rasat ner i Stilla Havet. Var inte det från Yemen?
Nej, nu sticker jag ut med hunden. Jag gissar att även om Mikes-På-Reskontrans blivande fru tycker att en timmes passjobb är långt så har hon inte stött på tre brudar och en dvärg mellan Israel och Jordanien.

Bara hon nu tog med sig rätt pass; Ole Dole Doff…

Inga kommentarer: