fredag 31 juli 2009

Syner, Pride och en halv Chorizo



Det kan inte bli mera i slutet av juli än så här.

Sommaren blev svensk kan man nog våga påstå. Regn och sol.

Det är inget fel. Absolut inte. Israels rikaste kvinna Shari Arison som dessutom är ägare till Israels näst största bank skriver att hon har haft syner hela livet.

Hon visste att Saddam skulle skicka robotar mot Israel under Gulfkriget och Tsunamin kände hon till i förväg.

Var hittar det landet alla spännande människor och hur får jag med Shari i vårt V75 team.

En kompis har fått en ny post men vill inte avslöja vilken. Vi hoppas att det blir i Sverige. Jag sätter några dinarer på det.

Annars har vi slappat lite, läst lite, lyssnat på musik och haft det bra. Spiken har fattat kärlek till en av servitriserna nere på Loopen eller Loppan som en del kallar strandrestaurangen nere vid Liljeholmsbron för.

Hon har nämligen alltid hundgodis i fickorna.

Igår var det duschning och schamponering av nästan vit hund. Dessutom kloklippning som inte direkt tillhör Spiken favoriträtter.

Men nu har han kortare klor, är ren och på bra humör. Pridefestivalen rinner på i Tanto och på en del andra ställen. Det är helt OK. Jag känner inte för att delta. Lika lite som jag skulle besöka bridge SM.

Jag tycker att Pride var en lysande idé för att lyfta fram HBT frågor. Jag har inget problem med bögar, flator eller transvestiter. Jag känner en hel del så jag är helt politiskt korrekt.

Årets tema är ”hetero”. Trevligt. Jag förstår inte riktigt vad det kan betyda men det är kanske en nick åt oss andra.

Det sägs att festivalen ska flytta från Tantolunden, att det är sista året. Jag tror att Pride är på väg att omvandlas till något annat.

Få bryr sig nuförtiden om det kommer två bögar hand i hand eller två tjejer som pussas. Det är bra. Vad folk gillar för sex är upp till var och en och ingen ska behöva gå och smussla. Det här fixandet och trixandet med barn tror jag inte överdrivet på. Barn är ingen rättighet.

I vilket fall ska det bli skönt att slippa Pride i fortsättningen. I åtta år har de härjat runt här när man tänkt ta det lugnt och njuta av sommaren.

I år som alla år blir det ”Grande Finale” med parad. Jag brukar inte se den heller.

Jag tittar inte på KTH:s karneval heller. Det känns dessutom lite förnedrande att gå ut och glo på några bögpoliser eller truckflator som hoppar runt på ett lastbilsflak.

Spiken tycker om Pride.

Igår hittade en han en halv Chorizo.

Inga kommentarer: