måndag 13 juli 2009

Förlåt för helvete!



Hittade en ny död trut idag.

Det börjar bli riktigt ruggigt här på Söder.

Som en förbannelse vilar över det hela. Carina har köpt lyktor i Yemen och en lång jäkla kniv som man undrar hur hon ska få från Yemen till Jordanien och sedan från Jordanien till Irak och från Irak via Österrike och hem till Arlanda utan att den beslagtas. Mycket udda och intressant projekt.

Hon är i varje fall mycket nöjd med sin resa till Yemen. Lite näsblod av höjden bara.

Femhundra år tillbaka i tiden. Brudarna har brevlådor istället för ansikten och gubbarna tuggar kath. Så kan det gå.

Men det regnar en gång om dagen ungefär så klimatet är behagligt. Som sagt mycket spännande gammal kultur. Fattigt. För en del alltså.

Spelar över skivor till ITunes. Fick en massa av Danne som jag ligger lite efter med. Men vilken massa bra musik! Gee!

Jag brukar alltid ladda ordentligt med musik till Carina kommer hem och sedan kör jag över allt nytt i hennes Ipod så hon har lite spännande musik på flygen och när livet är tråkigt.

Jag berättade för vår gemensamme kurdiske vän om Carinas Yementur och fick ett uppmuntrande svar och ett erbjudande:

“It(Yemenites) used to kidnap foreigners esp. women ... then it turned out to be part of promoting tourism ... u know western love the idea to be kidnapped by tribal men ... put in Burka and tent and camels for days ... for fistful of dollars!

So if Carina for any reason not back to you as planned then give me a call ... I'll be your expert negotiator ... haha .. funny to see Carina in Burka !!!”


Med sådana vänner…

Alla plan i Mellan östern verkar gå på nätterna av någon outgrundlig anledning. Är det för de inte ska bli nerskjuta av raketgevär eller för att det är svalare på nätterna i terminalerna, alltså ett slags grönt energisparprojekt.

Vad var det det stod på affischen? Hope!

Nu ska vi ut på en kvällstur. Spiken vägrar äta min pasta med bacon och svampsås. Är det förgiftad? Har det med de döda trutarna att göra eller är de ett separat fall.

Spänning stiger. Hur ser väderprognosen ut?

Nötallergikern är hemma. Han hälsar inte efter de där fyra hundhåren för ett halvår sedan. Han verkar vara en riktig idiot eller också går han på starka mediciner. Vi får hoppas på mediciner.

Man skulle kanske skriva en Tvättstugebibel. ”Triumfatoriska Tvättstugesegrar!”

1. Ringa in fiendens svagheter…(nötter och hundhår från fyra stycken och uppåt…)'

Allvar. Jag skojar. Men jag hoppas att nötallergikern drunknar i en jordnötspåse. Så pass långsint är jag. Jag är inte alls inne på Gardells förlåtande Jesus.Eller var det möjligen Gud? Jag tror att en sådan role model bara är bra för sådana som Gardell som behöver massvis med förlåtelse när den dagen kommer. Då är det bara att köra på eller hur?

Jag tänkte på det när en brud höll på att slakta både mig och Spiken med en barnvagn igår. Hon såg oss chansade och när jag gav henne den där grillar allt som går att grilla så slog hon till med den nya stilen. Hon var säkert konverterad katolik också.

-OOOOOOOOOH, Förlååååååååååååååt!

2 kommentarer:

Nebraska Stable sa...

http://www.argalappen.se/imgs/lappar/0812/SDC10801%20-%20KB.jpg

Stefan Hagberg sa...

Till Nebraska: En väldig bra sida. Dom borde ha lappskrivarhelger där man får tips av varandra så man kan slå till med en riktig dräpare på måndagen;-)