lördag 11 juli 2009

Jackpot !




Det är något fel på nya Explorer 8.0!


Sitter och lyssnar på en fantastisk skiva som jag köpt, troligen i Paris för många år sedan men som jag hittade idag.

Terry Edwards ”Tango In Harlem” är värd varenda franc eller krona.

Euro 1999, tja, kanske. Det beror på.

Skit samma. Jag hittade Carina sent igår eller om det var tvärtom. På Flighten stod Det Status: Unknown till skillnad från Landed, On Route, Landing o s v.

Nu har hon bytt hotell. Från Rökeriet till Sheraton.

På flygplatsen har personalen traditionella kläder som uniform och länga knivar vid sidan och alla tuggar Kath. Delar av Sanaa ligger enligt Carina på 2800 meters höjd och det är cirka 20 grader.

Det ska komma bilder.

Skype funkar förvånansvärt bra.

De flesta kidnappade återlämnas oskadda står det i något slags analys. Jonni i närköpet som är från Syrien säger att det är rörigt i Yemen. På senare tid alltså, tillägger han. Jag berättar då att man skriver Marshallah på tankbilarna i Irak. Jag tror att Jonni visste det.

Jonni lagar själv mat när han jobbar eftersom Gabriel är på semester. Pasta med tonfisk och tomat. Han undrar vad jag tycker. Det låter väl sådär, säger jag.

Sådär var också V75.

Nu ska vi se om Heja Jackpot Gänget är lika glada nästa vecka. Det måste spara en massa annonstillverkningspengar åt ATG. 46 miljoner varje lördag!

Svågern gillar Jackpot. Åtminstone förra veckan när dom fick en sjua. Undrar om dom är lika glada över sin femma den här veckan.

Själv resonerar jag så här: 14,99 hit och 14,99 dit är nästan trettio spänn vilket är en starköl på Happy Hour så ge hit mina femmor så jag kan köpa en öl och glömma bort Årjäng.

Fast inte helt. 8900 publik. Nu vet vi. I spöregn! Heja småbanorna. Men varför finns det ingen nationell insatsstyrka(NI) under ledning av Göran W, Mr Spelsäkerhet himself.

När banan regnar bort borde den nationella insatsstyrkan redan varit på plats med en extra sladdare från annan bana i närheten. Spelsäkerhet mina herrar!

Annars kan man inte rå för att det regnar men den är nog tur att Ludde är I Kroatien.

Scarlets Aino, vilken häst och vad man unnar Hans-Owe Sundberg det här! Grattis!

Finders ruttnade i kölvattnet på en forsande Scarlets Aino. Och resten av stjärnstyrkan med undantag för Standpoint och Colombian Necktie visade sig vara ett gäng trippande Cindy´s. Tror inte Tarzan tyckte att skorycken var rätt medicin så här i efterhand.

Vi fick se en härlig Björn-Åke med Q Forty Five som vinnare och en Olle-Björn körning i all vänlighet.

Toulose var väl inte riktigt så stöddig som förhandstipsen utannonserade. Över huvudtaget så brände i stort sett varje stallskrik denna omgång utom Trim och Lome Stjernen men den senare var väl inget stallskrik utan snarare en favorit som levererade, Nej, det fick bli som vanligt nuförtiden. Uncle Remus fick rädda dagen till 6,9 gånger pengarna. 1640 och spår elva! Dan Widegren kan man lita på!

Nu ska jag se ifall det finns en bra deckare på teve. Det kan behövas efter en hård dag i travets tjänst.

Maggan är på semester så man slipper höra honom hosta på gården.

I morgon har jag sagt åt Spiken att vi ska städa. Han låtsas inte höra men vänta bara.

Om det regnar så borde det bli ett bra svampår, eller? Då ska jag ut i Masmo och kapa alla Carl Johan svamparna.

Tyvärr ser jag oftast Bert Karlsson framför mig när det handlar om svamp. Tyvärr! Jag gillar verkligen svamp och… ja, hur kan det bli så här i huvudet på folk.

8900! Undrar vad Solvallas Festkommitté säger den siffran! De kan ju inte skylla på vädret.

Inga kommentarer: