söndag 1 november 2009

Mer bira!




Skitdag i Paradiset!

Det småduggar, grannen flyttar och Spiken är förbannad.

Vissa delar av året kunde man operera bort. Den här tiden t ex. Annars gillar jag hösten med alla vackra färger. Men det här snålråkalla bajsvädret får han gärna behålla. Vi tog en tur neråt Hornstull och det stod folk utanför BG:S. Andra halvlek, slutet. 1-1 mellan IFK och Solnagänget. Sedan när vi gått några hundra meter hördes ett jävla liv bakom oss.

Min första tanke var att AIK gjort mål men sedan blev jag mera osäker för stockholmarna är så jävla sorgliga att de hellre hejar på ett annat lag utanför tullarna än ett stockholmslag som de inte gillar.

Hammarby åkte ur. Det var synd. Men har man en idiot med dokumenterade lojalitetsproblem som Staffan Thorsell i ledningen så kan det bara gå åt ett håll. Nu tror jag Hammarbys problem är bredare än så. Men lite glesbygdsrally 2010 kanske kan staga upp klubbens organisation.

Men kul för AIK. Grattis!

Djurgården verkar också ha piggnat till i elfte minuten.

Det var bandypremiär i veckan. 6-5 mot Broberg. OK, det var vinst i varje fall. Men riktigt övertygande känns det inte.

En fullständigt galen historia nådde mina öron. Bandyfolket är verkligen inga bråkstakar. Det är fortfarande en av få sporter man kan ta med familjen på utan att ta med hagelgeväret.

Folk brukar ha lite spetsat varmt och sedan ett par år finns ett tält man kan ta en bira i pausen.

De där portföljerna med glögg och lite konjakspets har funnits så länge jag minns. Nu ska det visiteras.

Verkar ju övertänkt och bra.

Men den riktiga rykaren är att barn inte ska få komma in i öltältet. Det har till och med penetrerats i tingsrätten. Motiv: Sport, Barn och Bira hör inte ihop!

Istället ska barnen stå och frysa utanför. Det är det alkoholfria alternativet.

Nästa steg är väl att man inte kan barn med på krogen om dom visar trav eller fotboll i teven: Sport, Barn och Bira.

Inga kommentarer: