måndag 9 november 2009

Mååååååånnnnnnddaaaaaaaaaaag!



Tillbaka i Stora Staden.

I Stora Staden finns allt. Man behöver inte låna svärmors ficklampa när man ska gå till svågern och ta ett glas vin. Å andra sidan får man inte se några rådjur på Hornsgatan.

Nu ska de plantera 160 träd här läste jag någonstans och trottoarerna ska bli bredare.

Framför allt skulle det vara kul med färre bilar.

Carina kom till Jerusalem i morse. Allenby, gränsövergången mellan Jordanien och Israel öppnar 07.00 och för VIP passage som man får betala för men som igengäld går snabbare gäller 08.00.

Det finns säkert skäl men jag vill inte höra vilka de är.

Det finns en klängranka på huset tvärs över gården mot Zinkens idrottsplats som var grön för två veckor sedan: Nu håller den på att ge upp för det här året.

Kollade Assyriska och Djurgården igår. Sitter antagligen en massa Djurgårdare på TV4:s sport. Det verkar rimligt. Assyriska kämpade emot mycket men fick en välriktad armbåge så näsan flög av på en i assyriska. Ett slappt gult kort och eftersom Assyriska bytt färdigt så fick de spela med tio gubbar resten av förlängningen. ”hade greppet om matchen hela tiden” var inte i överensstämmelse med den match jag såg. Svåger ville förstås ha kvar Djurgården nästa år så AIK har några att spela emot i Stockholm. För oss Bajare hade det också varit kul med lite Stockholms derby med de randiga pojkarna i pyjamas från… jag var de nu kommer ifrån.

Nu blir det månadsmärket till Södertälje vilket är hälsosamt för den gröna klubben.
AIK vann Svenska Cupen mot goa grabbarna och det var väl förtjänt.

Bara ett ord om djurgårdsidioterna som spöade assyriska spelare och fans efter matchen. Jag tycker fortfarande att tatueringar i pannan i någon färg som avviker från klubbens egen plus livstidsavstängning från Djurgårdsmatcher och möjligen ett skott i knäskålen kan ha en preventiv inverkan.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Hmmm... Förstår inte hur jag kunnat missa det. Var helt säker på att du hejade på HIF (det skånska), men så visar det sig att du hejar på "mitt" HIF. Kan det verkligen stämma?

Hälsa Spiken.

Stefan Hagberg sa...

Till Jenny: Jag håller mest på Hammarby IF. Helsingborg,njäe. När Larsson spelade och Rolle Nilsson så höll jag lite på Helsingborgs IF. Det laget har annars full rättvist varit utanför Allsvenskan i delen av mitt vuxna liv.

Faktum är att när jag boddei Solna 1982-1992 så gick jag på någon AIK match också. Fast det var när man kunde gå på fotboll utan att stöta på gulliganerna.

Spiken hälsar tillbaka!