söndag 14 juni 2009

Who´ll Stop The Rain


CCR måste ha varit intresserade av regn. De gjorde en låt som hette Have You Ever Seen The Rain och en annan med titeln som ovan. Just nu gilllar jag bättre den i rubriken. Det är som det där förbannade regnet kommit för att stanna for gott. Det var bakåtstrukna öron och Cindy kliv i morse när en styck surmulen Parson Jack Russel skulle inspektera omvärlden.

Håller på med en bok. Där har det också regnat hel del. Eiffeltornet är en båtmack och det är rätt eländigt i världen. Alla har pepprat på varandra och är lite trötta.

Tio centimeter i Köpenhamn. Rätt åt danskarna! Undrar hur banan bli idag. Triton eller Finders? Jag tror att Triton tar det här. Nu är det mera hans Cup of Tea. Åt andra sidan har jag alltid gillat Finders Keepers. Antar att det blir körning mellan Björn-Åke. Så det står faktiskt Triton på min lapp. En outsider skulle Garland Kronos kunna vara!

Igår var det inget roligt spelmässigt. En del rolig sport dock som när Gliden slog av en fantastisk Scarlets Aino.

Om Hans-Ove skulle kunna få den där Scarlets Aino lite mer reglerbar så skulle den bli en fantastisk häst. Eller rättare sagt; det är en fantastisk häst. Det ser ut som om det lossnat ordentligt för Global Glide också. En annan som också är kraftigt på gång är Intoxicated som knep tredjeplatsen Boden. Vi hade singlat Acclaim. Spekulerade i alla eller en och valde Acclaim eftersom vi trodde att banan skulle bli lite stum och att det skulle bli tempo med Scarlets i spets.

I teorin fungerade det men det gjorde inte Acclaim som måste problem för dagen. Den var inte bra.

Stig H Johanssons hästar verkar också vara på gång och det är väldigt roligt för Henrik Larsson att det går så bra för honom som nybliven tränare.

Något mer? När V75 var slut hade ATG Live lyckats meddela vad som hänt i lopp tre. Men i morse när jag vaknade var de klara med alla sju loppen. Men inte ett ljud. Ändå tar de betalt för skiten. Det pratas mycket om säkra spel. Man blir faktiskt ordentligt nervös när man för över pengar till deras konto. Vad är det denna vecka som inte funkar. Vad hände? Regnade det in i serverracket?

4 kommentarer:

Nebraska Stable sa...

There can be only one;

http://www.youtube.com/watch?v=gUn56Udxda4

Nebraska Stable sa...

Observera killen på trummor!
Det är Max Weinbergs 19åriga son. Där snackar vi coolt sommarjobb!

Björne sa...

Jag är ordentligt less på ATG:s dataöverföring.

Har aldrig varit något problem när jag spelat bort mina pengar, men igår så blev det naturligtvis tokigt.

Inte vet jag vad som hände men fel blev det någonstans.

Och det upptäckte jag inte.

Satte V75:an igår för första gången på evigheter.

Glad i hågen skulle jag kolla ATG-kontot senare på kvällen då stod det att "inget spel registrerats från mitt kontoden dagen".

Så blev man blåst på 4000:- eller så blåste jag mig själv på något vis:( Även om jag gärna misstror ATG i det här fallet:)

Hade spelat som vanligt (fast från classic-sajten) och allt såg OK ut
när jag "lämnade in".

Men så är det.

Hade knappast hänt om jag torskat som jag brukar.

Men nu blev det ju som vanligt ändå...

Noll in på kontot.

Surt!

Stefan Hagberg sa...

Till Nebraska: Jag visste väl att du var inblandad i regnet;-)

Ja, grabben verkar trivas. Stämningen verkar det inte heller vara något fel på. Man får kanske pallra sig dit nästa gång.

Till Björne: Våra spel fungerade men hela deras uppdatering om hur det hade gått i loppen,odds mm låg fyra lopp efter som mest.

Jag tycker du ska kolla med ATG ifall det var något fel. Sånt är verkligen inte roligt.

Nej,Björne nu tar vi dom på Kalmar!