onsdag 3 juni 2009

Det fortsätter regna!



Jag gjorde ett misstag. Tog en av strömmingarna som jag stekte i går kväll och la den på en bit kavring.

Röd lök, en tomatskiva och lite färsk stött svartpeppar. Hittade ingen lime men den låg antagligen och flöt i en GT som jag lite överoptimistiskt placerat i kylen.

Men ett misstag skedde med svartpepparn.

Senare när jag ätit färdigt min frukost kliade det i ena ögat.

Så nu är jag halvblind.

Spiken och jag var ute i ett rejält regnväder i morse. Vi mötte en annan hundägare som har en femton månaders trasselsudd. Söt men matte klagade lite på att Herr Trasselsudd inte ville gå ut när det regnade. Jag tröstade henne med att Spiken också hade en Cindy-period innan han blev girig men nu är han tvungen att kontrollera sina fläckar oavsett om det haglar eller är snöstorm.

Jag pratade med Anders om Olle och Yvonne Lindström så sent som i måndags. Men den här gången lyckades Yvonne inte överlista det som vi alla vet händer förr eller senare. Både Olle och Yvonne jobbade hårt och lyckades bygga upp en fantastisk affärsrörelse ute på Östertorp. De drev också flera ridhus.

När hälsan sa sitt sålde de Östertorp och flyttade till Kungsberga.

De köpte också en häst som heter Triton Sund.

Jag har träffat Yvonne och Olle många gånger. De är nära vänner till Carinas familj. Yvonne hade otur med hälsan och sedan var hon osedvanligt envis. Fick man inte röka på sjukrummet så gjorde Yvonne det och blev hemskickad. Eller också rymde hon från sjukhuset till V75 när Triton sprang. Alla som kände henne försökte säga att nu skulle det kanske skulle levas lite mera hälsosamt. Hon var inte stark de sista åren efter alla mediciner men envis som fan så det är nog många inklusive jag själv som hade räknat med att hon trots allt skulle dyka upp till nästa start med en cigg i handen. Nu blev det inte så. Det är verkligen trist.

Det var inte många år sedan vi promenerade runt i Paris innan Prix d´Amerique.

Det är många som lärt känna glädjen med hästar tack vare Lindströms. Nu har Sverige förlorat en hästsportprofil så det känns som om det gärna kan regna lite en dag som denna.

Inga kommentarer: