lördag 7 mars 2009

Vårstädning och tangentrassel


Jag hittade köksbordet i vårstädningen. När jag ändå var i farten så dammsög jag min laptop.

Det var dumt gjort. Saker och ting har nämligen förändrat sig bakom kulisserna. Numera är tangenterna flortunna plastflärpar inte helt olika ett gitarrplektrum. Bakom hela härligheten finns en totalt obegriplig plastmojutt som ska fås att fjädra genom att...

Long story short.

Jag sög in ett antal tangenter i damsugaren. Det sa bara slörp och så var de borta. Så nu ligger jag efter i vårstädningen. Men hästarna är klara. Vi satsade på tre spikar den här gången. Två Björnar och en Mimmi. Risken är överhängande att det blir en riktig favoritomgång.

Blommorna såg glada ut. De fick vatten.
Det här Skype är en himla fin sak när det fungerar. Man slipper ringa telebolaget och fråga om de inte fått in lite väl många nollor i sina utskrifter. Från Irak är det fortfarande lite bajsigt men från Jerusalem hörs det kanonbra.
Det är en svensk uppfinning. Jag tänkte på SAAB. En gång i tiden i början på 80-talet så ville inte ledningen för SAAB satsa på en ny motor. De tänkte kör designtricket istället. Yta. Men teknikerna tjatade och tjatade och till sist gick statliga Industrifonden in med ett stort utvecklingslån. Motorn blev en succé. Så det är inte alltid som statliga insatser är dåliga.

Det är rått ute. Riktigt råkallt. Faktum är att dammsugningen av tangenterna blev en succé trots att flera åkte i dammsugaren. Det här blir min sista PC i vilket fall. Nästa gång blir det ordentliga grejer. Min första var en Mac. Hur dum får man bli?

Jag har skrivit en lite betraktelse över en ny bok som handlar om Becketts brevskrivande. Han med I Väntan på...Den finns på min andra blogg, Ordkvarnen(http://ordkvarnen.blogspot.com/) för den som till äventyrs tycker att Beckett är en kul kille.

Nu ska jag gå ut i naturen. Släppa loss lite.

2 kommentarer:

Nebraska Stable sa...

Jag hoppas Carina höll fast vid Intoxicated?

Stefan Hagberg sa...

Till Nebraska: Det var vår första reserv. Fem rätt men allt reparerades med en DD och vinnare plats på Teaser i sjätte. Nya Strålfors incitament i morgon...
När startar din guldklimp?