söndag 8 mars 2009

He´s back!



Jerry Seinfeld återvänder till televisionen. Men det blir inte med George, Kramer och Elaine utan i en så kallad ”reality show” vid namn ”The Marriage Refs”.

Jag kan ha nämnt det men jag gör det igen. För femton år sedan var jag lite irriterad på en del svenska teveprogram. Jag slängde ur mig att den inte verkade finnas några gränser och föreslog att man skulle köra skilsmässor live på teve.

Jerry ska göra inte precis det men ett förspel kan man kanske kalla det för. Om jag förstått saken rätt så ska det vara ett slags Granfejden goes Förhållande i symbios med Peoples Court. Särskilda tevedomare, i detta fall Seinfeld får man gissa, ska lösa äktenskapstvister och bestämma vem som har rätt när äkta eller oäkta par bråkar.

Jag vet inte riktigt hur man ska toppa detta. Jag älskar Seinfeld och det här kommer säkert Adam Alsing eller Aschberg att hoppa på och vränga ihop till ett myntklingande svensk koncept men vem tror på allvar att man löser äktenskapsbråk med hjälp av direktsänd teve?

Inga kommentarer: