söndag 8 februari 2009

Torskfrossa och Schlager



Den här hästen heter Emilia

Två galopper och en körning mot enkelriktat.

Igår var jag en dålig förlorare. Först satt vi där i soffan med varsin kupong. Svågern hade helgarderat i första eller något i den stilen. Jag hade sexan och sjuan. Fast det jävligaste var att min första tanke i veckan var att helgardera första loppet. Varför gör man inte som man tänker?

Nästa vecka ska jag helgardera första. Den här gången...

Jag brukar inte klaga på Örjan men jag blev så jävla sur när han…ärligt talat. Hade han inte vunnit med fritt. Nu fick han liksom ta sats. Jag tittade på loppet en gång idag också när jag lugnat ner mig lite.

Svågern skrek och hoppade. Nädå, Örjans körning var det inget fel på. Sa han som just svetsat fast en 27 oddsare.

Björns säkra galopperar nog fortfarande.

Sedan var det dags för galopp nummer två. Svanstedt med Cleo Nalan. Där hade jag garderat upp i mitt första upplägg.

Ja, ja. Under tiden stega munterheten i den andra soffhörnan. Dom hade spikat Go on Pale. Ni förstår själva hur det gick . Sju rätt för dom och fem för oss.

Sen kommer den repliken jag väntat på.

-Du, vi vinner alltid när du är här ute.

På landet alltså. Tyvärr har det stämt en fyra gånger i varje fall. Svåger kammar in deg och jag får äran som maskot. Man kanske skulle turnera i stugorna som ”Turiga Ture” och ta en femhundring för varje besök.

Sedan var det inte många i melodifestivalen som var bra. Det liksom flöt galla ur mungipan hela kvällen.

Rätt låt vann. Alltså Emilia. Den sitter som en smäck och kan gå hela vägen. Jag har varit på för många Disco redan när Alcazar studsade runt i rosa blöjor så jag får liksom ingen känsla där.

Ugglan är en smart brud. Hon hittade på Körslaget. Det var listigt gjort och nu är konceptet sålt till USA säger de som vet. Grattis! Hon gillar hästar och möjligen hundar. Så hon är en god människa. Men hon ser ut som Janis, rör sig som Janis och sjunger som Janis. Det blir ett "som" för mycket. Men för mig som tyckte det ballade ur med Janis redan med Lalla Hansson och ”ur min slitna tomma ficka tog jag upp ett munspel”…Ja, ja fast vi har haft en diskussion så hävdar jag åtminstone att texten var så konstruerad att ur en sliten tom ficka tog Lalla upp sitt munspel.

Janis däremot...WOW! Big Brother and the Holding Company. Piece of My Heart! Kunde den bruden sjunga? Rum 105, heroin och därmed medlem i den tveksamma 27-klubben.

Var det Hounds eller Fabulous Four. Den senare var det bestämt. Dom brukade ragga på några brudar i min klass. Vi gick väl i sjätte eller möjligen sjuan. Fast det kan ju ha varit tvärtom också. Det saknade bildbevis om man säger så. Snälla Margita berätta hur det var?

Petra Meade var bra. Hon är rapp i käften och till skillnad från Lill-Hy, Luuk så är Petra inte elak, bara jävligt fräck i käften och man vill bara tro att det där Hmm är instuderat från manus. Luuk kan vara jävligt elak. En riktig spottkobra.

Såja, nu känns det bättre. Ahhhhh.

2 kommentarer:

Nebraska Stable sa...

Det där att folk nu mera kan bygga sin karriär på att mobba (tex. Luuk,Filip & Fredrik, Schulman-maffian) är ett skrämmande och i mina ögon mycket ledsamt fenomen.

Vad det gäller V75 så är det ju så bra, det finns alltid en ny chans nästa vecka. Då har du ju hemmaplan och allting. Och en perfekt spik i Super Light.
Fast Kocabar var ju hygglig igår...

Stefan Hagberg sa...

Till Nebraska: Ja, dom där är skojiga.

Precis. Så länge Strålfors inte har packat ihop så finns det hopp.