onsdag 25 februari 2009

Kul, mindre kul och svårt




It is hard to pick a winner!

Grattis, igen Johanna. Själv har jag just avverkat en urtråkigt V64 afton. Precis när man garderat lite snyggt och villkoret Marshland sitter som en smäck så kommer en kamel från bakspår i lopp fyra och innan dess har Björn G inte orkat ut med ena delen av låset och andra delen som var Hr Svan krokar med Quartier Latin. Nåja det blev fem rätt och tolv spänn. Nu för man koncentrera sig på lördagens övningar.

Det kan bli spännande.

Jag fattar inte hur dom kan se allt dom där som kollar värmningarna. Jag försöker verkligen se det dom ser men en lördag upptäckte jag att det åtminstone inte är en helt exakt vetenskap.

Först hörde man expert 1:

-Ja han ser fantastisk fin ut, vilket steg. Faktiskt lite bättre än senast!

-Expert 2:

-Ja, den hästen ska man absolut ha med på kupongen.

Sedan går den en minut och så hörs det där typiska klinget från högtalaren på banan i bakgrunden på sändningen.

-Häst nummer 5 i lopp 4 är struken på grund av hälta.

En minut. Jag svär!

Sedan hör man lite skrap i mikrofonen.

Expert 1 efter viss tystnad:

-Jag tyckte han såg fin ut.

Inga kommentarer: