måndag 16 februari 2009

Bra gjort


Här ovan är ett mera improviserat löp i makligare takt!

Faktum är att jag inte vet varför men plötsligt hade jag laddat in lite på Lönshults Danne i storloppet Prix de Paris. Jag skojar inte . Då stod den i 35 gånger och jag hade för mig att den gjort bra lopp tidigare i Frankrike. Sedan såg jag att den blev tvåa och det var ju bra placeringspengar också och roligt för Johanna Linqvist och hästens ägare.

Nu spelade jag vinnare men det gör ingenting för jag gissar att fransmännen var extra skrynkliga eftersom det var en tjej som blev tvåa. Det var inga dåliga kuskar och hästar i det loppet som dessutom var över 4125 meter.

Om pappa Anders möjligen ser det här så får han gärna gratulera från en inte alls ledsen förlorare. Svensk trav behöver verkligen flera kvinnliga förebilder som lyckas i större sammanhang. Att det var i Frankrike var extra roligt och Lönshults Danne är ändå 10 år gammal.

Inga kommentarer: