torsdag 12 februari 2009

Om världsläget och ifall...


Om varför en Monica heter Monica...

Barnaby slutar och ännu en minister hoppar av Obamas regeringen. Ska bli spännande att se vad Mr Change´s val har hittat på den här gången. Först var det, sen var det och nu…

Undrar vem eller vad som ska betala HC:s kampanjskulder. Hennes utrikespolitik möjligen.

I Sverige har Hästsvansen tjatat på bankerna. Han verkar vara den siste rebellen. Men antagligen är det någon som kommer att läcka hans användning av regeringsplanet, taxi eller köpt gummisnoddar på kortet så att han under förödmjukande omständigheter får lämna regeringskansliet.

Jag är beredd att göra nästan vad som helst i nästa val för att slippa Måna & Snömos. Å andra sidan var det någon på min gamla krog som jobbat med Hästsvansen och påstod att han var psykopat. Starka ord från en tjänsteman på Riksbanken. Å den tredje sidan är jag nästan lika desperat på att slippa se Snyftolga svära på sina släktingars framtid. Var det inte en jordbävning nyss i Sverige?

Dom säger att det är riktigt dålig nu på DI. Samtidigt visar DI en bild på en glatt leende Annika Creutzer, chefredaktör på Privata Affärer. Ja, det var alltså AC som sa att det var dåligt, riktigt dålig, riktigt allvarligt.

Det är oraklens tid. En annan Blondin utan tillägget Bella som pratar som en hamnarbetare men jobbar på någon bank förutspådde i en bisats att Ingves kan ”krascha kronan”. Det kommer nya friska propåer hela tiden nu.

Jag tror att man ska växla till någon stabilare valuta. Irakiska Dinarer kanske.

HM-Persson har i varje fall ökat på sin förmögenhet sedan årsskiftet med 560 miljoner så helt under isen kan vi ju inte vara. Men bra nära, kom det från hundkorgen. Han har inte fått grillad kyckling på tre dagar, bara hundfoder, typ magert för äldre hundar och en och annan skinkbit, ostbit och ett par skivor falukorv.

Jag spelar “The Thrill is Gone” med Chet Baker. Han sjunger som en tjej men John Wayne gick som en och det funkade också. Jag gillar Chet mest av de två. Sedan blir det Clintans musikbidrag till Changeling, slutet när man får veta vem som kört Dollyn. Det får räcka för idag.

Jag ska försöka få kontakt med min f d livvakt Hemen. Han höll reda på vad alla bilar hette. Jag frågade vilka bilar som var bra. Han tyckte att det fanns flera. ”Monica” var en bra bil. Jag var ingen expert på bilar men någon ”Monica” hade jag inte hört talas om. Det fanns en annan som hette ”Ankebut”, eller åtminstone uttalades det så. Har ni hört talas om en ”Monica”. En ”Ankebut” visade sig vara en Pajero och ”Ankebut” betyder spindel. Faktiskt är en Pajero lik en spindel om man tänker efter. Än ”Monica” då. Det är en Toyota Landcruiser, döpt efter den nuvarande amerikanska utrikesministerns mans älskarinna. Att Hillary måste åka till Irak kan nog anses för troligt och att hon då i kortegen kommer att fara i en hel svärm ”Monicor” och att någon kommer att upplysa henne om att alla de tiotusentals Toyota Landcruiser som regeringstjänstemän far runt i kallas ”Monica” efter Monica Lewinsky.

Varför? Tja, ställ dem bredvid varandra. Monica och Monica alltså. Fredagen den trettonde och hon är tre minuter över tolv...

1 kommentar:

Nebraska Stable sa...

Måna,ausch det är inte enkelt för mig som är sosse och dessutom kvinna att kommentera...
Jag får nog lov att låna orden från Magnus Betner;http://www.youtube.com/watch?v=WIrHI6zqm-o&feature=channel