fredag 9 oktober 2009

Vänta bara...




USA:s president Barack Obama får Nobels Fredspris.

För vad?

För att han svamlat om att han ska göra något åt klimatet eller dykt upp i FN och lovat utrota kärnvapen inom fyra år?

Exakt vad har Barack Obama gjort. Eller får han priset för sådant han kanske tänker göra. För i så fall...

Det politiskt korrekta råttsvansgänget korkar väl upp ekologisk champagne just nu.

Det är så man kan spy!

Men nu gäller det att vända ett nederlag till en framgång.

Jag ska bota världens svält, ordna Palestina/Israel konflikten, uppfylla alla möjliga klimatmål, Bota svininfluensan, AIDS, fixa ett cancervaccin, ordna bredband i Erbil, hitta Osama Bin Ladin, leta upp Palmes mördare, se till att Afrika kommer på fötter, minska inkomstklyftorna, skapa demokrati i Saudarabien, få fart på USA:s bilindustri, ordna gratis godis, billigare sprit och billigare cigaretter, ta bort biltullarna, se till att tunnelbanorna i hela världen kommer i tid och även pendeltågen.

Kan jag få Nobels Fredspris nästa år, eller…?

Det här får mig osökt att tänka på en viss förvaringsbox: Hail K! Hail J!... Hail B!

1 kommentar:

Jenny sa...

Tänk, precis så tänkte jag också när jag fick höra att Obama skulle få fredspriset. Först troddde jag att jag hade hört fel, men icke. Helknäppt.