fredag 16 oktober 2009

Nej till silverballong, skolburkha och ballfnas!



Någon slug farsa har skickat upp sin son i en ballong.

Man skulle kanske… Spiken gillar ju höjder…

Undrar om den där muslimfarbrorn Keelan bor på SVT. Har något litet krypin där. I varje fall är han med i varenda debattprogram som börjar på ”I” eller ”M”.

Fast nu har han fått en konkurrent i stormuslimska morsan som tyckte att brevlåda och schal var finfint.

Samma debatt om och om och om igen.

Det ingenstans i Koranen att kvinnor ska ha burkha eller niqab eller vad det heter.

Jag struntar i om dom har en papperskorg på huvudet eller sitter inne hela livet och fritterar äggplantor.

Men i skolan ska det inte vara några schalar och inga kepsar och inga jättekors. Inte på mina lektioner i varje fall.

En korkad lärare försökte få oss att tro att hans två niqabelever var intelligentare än de övriga eleverna,de talade en massa språk men de kunde inte komma till debatten (de var något problem med svenskan om jag inte hörde fel)och en del andra ville skicka sina män att föra deras talan.

Till sist!

När ska muslimska troende män sluta stå och rafsa sig på snorren i offentliga miljöer. Om de inte envisas envisas med att omskära sig, vilket gäller för judar också, så kanske det inte skulle klia så förbannat.

Vi har fötts med skinn och det var Guds mening om det finns någon gud men han sa inget till Mohammed om burkhor och sådana där andra skynken.

Innan dess var det biståndsdebatt men den orkar jag inte med och nu ska jag sova så jag hinner städa innan svärmor kommer i morgon f m. Min hund som har fri passage till Paradiset har förståndigt nog redan knoppat in.

Inga kommentarer: