torsdag 15 oktober 2009

Färgad och Stolt!



Satt i morse och försökte värma mig efter hundturen.

Det är inga svala sommarvindar längre. Carina har lämnat en tidning på bordet. Fashionation eller något i den stilen. Fyrfärg och handlar om höstens och vinterns mode. Svensk.

Förstår inte varför det ska vara fyrfärg. Allt är bara brunt, svart och grått. Är det inte just på vintern vi behöver piggas upp med en och annan färg i grådasket och snöyran.

Så jag gjorde en egen vinterkollektion efter kaffet slunkit ner:



Fotbollssäsongen är ju över men vi behöver drömma om det som varit och kanske aldrig(förhoppningsvis) kommer igen.



En diskret men ändå pigg rock för det seriösa affärsmötet. Visar på empati med tredjevärlden,global warming etc. Kan utrustas med solfångare!



Kan med fördel bäras med glad mössa till.



Se upp! V-brallan tillbaka med raggprofil och HBT korrekt accent.



Lite Dick Tracy inspirerad yllerock för den elegante.



En käck kavaj för glassbolagets säljmöte första veckan i december.



Till allmän glädje i systemkön och på tunnelbanans sista tur för dagen en mulen och ruggig november dag(alt länstrafiken).

4 kommentarer:

Nebraska Stable sa...

Tack för dagens smile!
Det behövde jag.
Har du läst Gomorra?Intressant inblick i modevärlden det med.

Stefan Hagberg sa...

Till Nebraska: Kul! Gomorra?! Menar du boken om maffian? Jag är inte med där riktigt, men jag har inte läst den så...

Nebraska Stable sa...

Ja,jag menar boken om maffian.
Klart maffian är med och får sin del i storaffärena kring modehusen.

Stefan Hagberg sa...

Till Nebraska: Absolut! Det är därför de alltid har så vassa kostymer.