fredag 16 oktober 2009

Klipp,klipp



Vi har en kille till höger om vår port på Hornsgatan som är frisör.

Innan var det några assyrier som hade affären. Det var inget fel på dom men jag gick till en annan frisör borta vid Torkel Knutsson. Dom var också assyrier f ö. Ända till nån bimbo undrade om jag skulle ha permanent.

Det skulle jag inte och sedan var det svårt med tid och jag slank in hos killen som tagit över i vårt hus.

Han är från Iran. Där klipper killar inte tjejer. Så han lärde sig till herrfrisör. I Sverige fick han sedan gå en damfrisörsutbildning.

I våras skulle han bygga om och hade väl anställt ett gäng svenska byggnadssnickare som passerat bäst före datum och mest satt och snackade skit.

Han var ganska sur på Håkan & Co. Antar att de blåste honom på en rejäl sudd. Man känner det på vissa redan i näsborrarna.

Jag gillar hans klippning och tjatade dit Carina som var jättenöjd och nu har svärmor också varit där med gott resultat.

Det var nog rätt jobbigt för killen i början men nu är det mera folk och jag tycker det är kul att han överlevt trots Håkan & Co.

Reza om han nu heter så är på väg att integreras i det svenska samhället. Han har kämpat och nu pratar alla bara om hur bra han klipper.

Svårare än så är det inte.

Inga kommentarer: