lördag 6 mars 2010

Vad händer?




Gabriel i närbutiken vid Zinken meddelade att temperaturindikatorn visade -17 grader i morse när han klev upp ur sängen. Det förklarade varför jag saknade känsel i kinderna trots att solen sken som värst på hundrundan. Spiken skiter i det . Han har rotat upp några löptikspår och ser ut som han går på speed.

Det ska bli lite hästspel idag: Vem vinner?

Jägers. Det är vår turbana. En gång vann vi faktiskt 227 000 där. Men jag säger som Frank. Gone, gone, gone!

Är lite förbannad på Glenn H Persson. Jag brukar ringa det där numret som Dennis kapade tillfälligtvis och sedan klagade högljutt på hur dyrt det var att kapa. Men ringer man så är det raka besked och inget skitsnack. På en del sådana betaltjänster brukar de berätta sitt livs historia och hur fint det är i hagarna samtidigt. Men idag var det lite för kortfattat till och med för min smak. Efter Giddes Dream som det var positiva tongångar på dök plötsligt Follow Me Ås upp.

Jaha, å vad hände med lopp två och tre, Shakira Trot och Earl Tilly?

Jag garderar Earl Tilly med Debbie Brodda. Ska inte Debbie Brodda få vinna snart?

Men troligtvis vinner Earl Tilly. Troligtvis.

I fjärde låser jag på Propeller och Boman.

Men var hittar jag dagens rensare?

Är det Knud Mönster i sjätte? Eller Mellby Topless i fjärde?

Om fem-sex timmar ”vet” vi.

3 kommentarer:

ML sa...

Hej Stefan!
Håller tveklöst med om Jägersro som tur bana, 2007-05-11 fick jag uppleva något fantastiskt,går fortfarande på moln!:)

Trevligt med bra rapporter på Giddes Dream,spikade den näst senast på Halmstad, undrar om inte segern rök med galoppen den gången!?
Tänkbar spik för mig(trots 8e).

Debbie Brodda får bli första häst,kanske spik.(täta starter?)

Magic Space i sista blir nog en spik.

Beauty Class i 5e funderar jag lite på oxå

Favoriterna ser sårbara ut(som vanligt;)

Till staart..

Stefan Hagberg sa...

Till ML: Hej! Man får väl samla burkar en vecka till:-)

Det ville sig inte riktigt.

Edlund utecklar ständigt svenska språket.

Kanske något för nästa års melodifestival "Tömslagarvalsen" eller varför inte "Linhuggaren".

Däremot undrar jag om Untersteiner lyckades bocka till vingen med hästen i sista. Det var vår spik så den här omgången kunde slutat bättre. Men där hade han en dålig dag på jobbet.

ML sa...

Hehe är det inte snart de ska höja panten oxå, kan bli en god affär!

Skramlade ihop till 4rätt, min utgångsrad kändes allt för tokig så jag kryddade lite med Harry B.

Ja är det inte "grisfösare" så är det "hugg och slag"som får hästarna att vinna.
Debbie Brodda spurtade förövrigt fortsatt bra i snabb avslutning!

Man brukar snacka om hockeyspelare som käkat puck när tandraden uppvisar en glugg..Frågan är hur Magic Space garnityr ser ut efter att ha käkat startbilsvinge..!?

Oavsett jättetråkigt att inte få en ärlig chans..Som sagt ,det är mycket som ska klaffa i trav!