tisdag 30 mars 2010

Inga biljetter för undertecknad!




Folk har frågat hela helgen om jag har vunnit 212 miljoner på Lotto eftersom jag är skåning, mellan 50-60 år och från HBG.

Men det var kul för den/de som vann.

Sen är det något med skåningar. Kom ihåg när ett par långspaltade typer från Perstorp som satte en V75:a för tiotalet år sedan, tror det var 20 på miljoner.

Sen fick de frågan vad de skulle göra. Jo, köpa en ny Volvo.

Den här gången skulle killen skaffa bättre Röglebiljetter. Varför inte köpa hela Rögle?

Har man nu trälat med samma rad för 70 spänn i sju år så har man spelat för 25 000 spänn och då behöver man inte be om ursäkt ifall man vinner 212 miljoner.

Nog om Rögle. Grattis i alla fall!

Om jag vann 212 miljoner skulle jag ställa till det för mina fiender så mycket jag bara kunde. Sedan skulle jag skaffa ett hus på ett trevligt ställe där klimatet är lagom. Det skulle vara vid ett salt hav helst alldeles intill vattnet. Där skulle jag sätta mig och skriva, måla, fotografera, köpa en fin travhäst som inte skulle vinna en krona och sedan skulle jag köpa en liten krog där mina tre eller möjligen fyra vänner kunde komma och snacka skit hela dagarna utan att betala. Där skulle den musiken jag tycker om spelas.

Jo, jag skulle köpa en motorbåt till Carina och en segelbåt till mig själv. Sedan skulle jag ordna med en garanterad pension genom att placera 25 miljoner i säkra papper, ge bort lite till folk och ändamål.

Resten det borde väl vara ungefär 106 skulle jag ge till Carina. Hon skulle säkert göra något kul för de pengarna.

Spiken skulle få komma in på krogen och ligga på bardisken hela dagarna och slöa medan oxfilébitarna serveras lagom varma för hans smak. Kunde jag skulle jag köpa honom evigt liv men där går väl gränsen för vad man kan få för 212 miljoner.

Inga kommentarer: