fredag 26 mars 2010

Tulipaner



Datorn dog igår. Blå skärm. Snabb nedräkning och sen vart det helt svart.

Så jag drog kopplet på Spiken och gick ut. Killian som har ispapegojan och en hårborttagningssalong kom utfarande från Hålet och hävdade bestämt att det var en journalist där som sökte mig.

Det visade sig vara helt sant.

Så det blev ett gäng bira. En trevlig kväll och det visade sig att vi tyckte om musik journalisten och jag. Mudcrutch hette alltså Pettys band. Jag ska återkomma till det.

Annars handlade det mesta om hästar, trav och aktuella problemställningar inom den intressanta sporten.

Carina hade också tänkt sig en tidig kväll nere i Irak igår men kom i säng klockan tre enligt ett telfonsamtal från löprundan som jag fick alldeles nyss. Det var 80-talsfest på Edge som är hennes motsvarighet till Hålet. Axelvaddar och…

Det är trav i morgon. Igen! Det är det i princip varje dag men i morgon är det V75.

Vinner Torvald? Det tror jag. Vinner Hoity Toity Face? Det tror jag.

Det främsta problemet med att tro är att man aldrig vet.

Var hos polskan och provianterade lite igår. Fick veta att polacker äter skinka till påsk… och några vitskimrande korvar som kallas weisswurst eller nått liknade… korvarna kokas och sedan äts de med pepparrot. Jag måste undersöka det där receptet lite närmre.

I varje fall hade hon rökta revben av typen baby ribbs. Varför ska man behöva hämta sådan läckerheter i Polen? Gott är det hur som helst.

Det är tydligen så att ATG bestämmer över STC i praktiken. Följaktligen är Remy Nilsson är det högsta hönset inom travsporten. Det manar till eftertanke.

Sverige är ett demokratiskt land men det var inte så länge sedan som vi fick välja de politiker som partierna valt ut åt oss… eller ja, så är det väl fortfarande om man ska vara noga.

Läste att SD backar. Det skulle vara roligt om Åkesson inte kom in i Riksdagen. Är det några som minns Piratpartiet? Det partiet hör man inte så mycket från nuförtiden när hela ledningen sitter och fiser på sina EU-rumpor nere i Bryssel. Det enda de gjorde var att berätta för de gröna att de skulle rösta på deras förslag.

Spiken är lite sträng och skäller på brevbäraren. Jag tror att det är ett gammalt groll mellan de där båda herrarna.

Tvättid har jag precis nu så jag måste älga ner till tvättstugan innan någon girig granne snor min tid.

Apropå det. www.sr.se heter numera www.sverigesradio.se . Jag tror att det är ett slags virus för om man skriver www.nyt.com så kommer man till www.nytimes.com och slår man www.newyorktimes.com så dyker också www.nytimes.com upp som alltså är New York Times.

Sen har vi britterna i en klass för sig. www.bbc.co.uk!

Tacka vet jag www.målfoto.se !

En gång i tiden hade vi telefonnumret 17693. Eller var det 15693. Kort var det i varje fall.

När det gäller Mudcrutch så prova Shady Grove eller Scare Easy.

Läser på BBC:s hemsida att Vatikanen nu attackerar media för att media anklagat Benedict XVI för att ha gjort för lite ifråga om de sexuella övergreppen på unga pojkar som jag skrev om igår. Blyga är de inte i varje fall, svartrockarna.

Anklagelserna som rör de döva barnen blev kända för den katolska kyrkan redan 1976 då de första offren anmälde saken till polisen och kyrkan.

Barnen är nu i sextioårsåldern.

Det ska bli varmt i helgen. Det ser vi fram emot Spiken och jag.

Vad var det han sa Kim Larsen om tulpanerna…

1 kommentar:

Anonym sa...

Övergången från www.sr.se => sverigesradio.se kostar ca 40 miljoner kronor.
Förresten, tittar jag i min mailbox så är det väldigt många i Radiohuset som inte heller begriper vad det är som händer. Folk är ledsna över att man planerar att skifta bort Karl-Erik Forsbergs fantastiska logga, att man byter ut en domän som varit i bruk sedan 1990 mot en som registrerades så sent som 2003, att man lägger pengar på något som ingen verkar tycka är speciellt bra, att man inte tar samtalet – varken internt eller externt… Listan kan göras lång.
De kommer att säga ”sverigesradio punkt se snedstreck p4 sörmland
För många konsulter har haft för mycket pengar och tid.
Jag får inte ens spelare att funka.
Varumärkesharakiri