lördag 13 mars 2010

En riktig röra!


Utsikt åt höger från hotellets ballkong!

På hundrundan träffade jag Pyret och Malins matte. Pyret och Malin var två Yorkisar som flög till hundhimlen för ett par år sedan. Spiken gillade Malin och Pyret och det var nog eventuellt tvärtom också. Han är lite intresserad av små hundar och jättestora hundar. Maja är nog den enda mitt- emellan-hunden han har någon djupare relation med.

Sen kom en av hundrundans största idioter med sin feta skällmaskin till hund. Då fortsatte vi. Han har någon slags blå ölsele på hunden på somrarna. Där ställer han sina bira som hunden får kånka på. En lite tvärilsken tollare. Det går inte att få ett vettigt ord ur var sig den ena eller andra.

Eddie heter Pyret och Malins mattes nya hund. Tror det är en Shitsu eller vad dom heter. Eddie är lite kaxig men han är inte så gammal så Spiken viftar bara på svansen. Spiken har väldigt bra förmåga att skilja på trevliga hundar och otrevliga. Tollaren hatar han.

En gång var vi i hundgården uppe på berget. Då kommer Tollaren och hjärnsläppet. Han vet sedan många år att dom inte skickar julkort till varandra. Vad gör han? Jo, låter sin hund går fram till stängslets utsida. Spiken och hans hund morrar, skäller och vrålar fullständigt galna båda två. Deras husse står bara och tittar som om det var den naturligaste saken i världen.

Sån är Tollarens husse.

Igår var jag på Hålet en sväng. Spelade lite musik. På Hålet får man sig alltid en och annan liten historia och replik att lägga på minnet.

Rätt som det var så var vi ett medelålders gäng som satt och snackade skit framför baren. En del av oss är lite oborstade. R är en sådan kille. Det lämnas ingen växel där.

Rätt som det var så dök det upp en kvinna i fyrtiofem års åldern och sa:

-Det låter som ni behöver hjälp allihopa.

-Ja, du var nog rätt snygg för sådär en tjugo år sedan säger R.

Sen började hon.

-Tycker du att jag är så jävla ful…

Det är då jag tänker att raggandet blir allt mindre sofistikerat med åren eller också är det tvärtom.


Utsikt rakt fram mot havet!

På Hålet finns det alla sorter. Där kan man få höra de mest halsbrytande historier.

Igår smög det upp en liten illistig kille i baren vid sidan om mig. Eftersom jag satt och valde ut låtar så frågade jag vad han gillade.

Jo, det var hårdrock och 80-tal.

Så jag lirade lite av varje och han sjöng med och tankade på med sina långhalade ölglas.

Sen tänkte jag utveckla hans musiksmak och lirade Robert Plant och Alison Krauss.
Då grinade han lite illa och sa:

-Den där Robert Plant är lite klen tycker jag.

Då var Danne, bartendern och jag tvungna att gå ut och få lite frisk luft. ”Lite klen?”

Carina är på en rundvandring på Musar. Hoppas hon får tag på nått bra påskvin. Hon skulle ta lite bilder så får vi se. Under tiden får man hålla till godo med hotellutsikten. Not bad at all!

Det ser ut som om Willy får bli kvar hur länge som helst i Let´s Dance. Jag såg honom i början ute hos svärmor i Lindy Hop tror jag.

Jag tror att folk gillar Willy. Genast kommer snacket igång om att ändra reglerna.

Vad handlar det om. Ett gäng dansfjollor och mediakåta hel- och halvkändisar som ska dansa och sen ska de bedömas av fjollorna och sedan kan man ringa och rösta.

Var är problemet? Låt Willy dansa vidare till folk inte röstar på honom längre.

Anne Holt den norska deckarförfattaren som också är lesbisk, har fru och ett barn har skrivit en bok där intrigen rör sig runt homosexualitet.

I Aftonbladet säger Holt att hatet mot lesbiska och bögar blivit mer öppet sedan flera skaffat barn.

Det är möjligt. Hon säger att vad som helst får sägas i debatten och att det beror på att barn är en känslig fråga.

Själv har jag väl en känsla att folk i allmänhet är rätt less på att höra på bögars och flators oändliga tjatande om sitt sexliv. Bar jag ser skymten av Jonas Gardell och hans skalliga mumintroll till partner så får jag frossbrytningar.

Hatar jag bögar och flator. Verkligen inte. De intresserar mig inte mer än någon annan människa.

Däremot har jag varit barn själv en gång och vet att barn ofta får skit för sina föräldrar och dessutom anser jag att man berövar barn i ett homosexuellt förhållande den dimension som det innebär att ha en kvinna till mamma och en man till pappa. Man ger sitt barn en annorlunda uppväxt och en pappa eller en mamma istället för en av varje.

Det finns säkert många bögar och flator som är bra föräldrar och kanske bättre än många heterosexuella föräldrar. Om tio år ser vi resultatet. Men jag är orolig.

Borde jag inte skita i om homosexuella köper barn på postorder. Alltså, vad rör det mitt liv. Om det sitter så gråtande barn till enkönade par och gråter sig till sömns med någon procents övervikt mot heterosexuellas barn som gråter sig till sömns för de har knäppa föräldrar.

Problemet är att folk börjat betrakta barn som en rättighet. Det gäller inte bara i homosexuella förhållanden men är ett tecken i tiden.

Jag ska ha det andra har. Det är min rättighet. MIN!

Det man har råd till köper man och tycker man har rätt till. Om det är en lettisk städslav, en klonad pudel, liten bortskänkt kinesflicka, ny rumpa eller som i detta fall en bebis fast man inte kan få det eftersom man är homosexuell, spelar ingen roll. Ge hit det jag har råd med!

Varför skaffar man barn?

Ja, inte fan är det för barnens skull i varje fall.

Nuförtiden behöver inte Jonas Gardell cirkulera runt bord på Vickan eller Röda Rummet och berätta för alla och tre till att han är homosexuell. Vi vet att Jonas tycker om snoppar. Nu vill vi höra något annat och ifall vi inte delar hans gudsbegrepp som mest verkar bra för en liten syndare som Jonas själv så vill vi inte höra att vi är emot bögar för då kan vi bli väldigt griniga.


Fiskebåtarna med glada libanesiska fiskare!

Mera sex.

K:s flickvän är på semester och åker skidor. K är hängig. Ölburkarna rullar ut på golvet nere på Hålet. Det är ingen lätt sits. K har drifter och nu är målet för hans drifter på drift. Vi i femtio plusklubben försöker pigga upp vår kollega. Två lövbiffar och ett element. Förslagen haglar. Sitta på händerna några timmar och sedan känns det som någon annan… just det där ordet som jag faktiskt bara hör på Söder ”tokrunkar”.

Egentligen är det… Ja, jag funderar och ska ta lite frisk luft IGEN. När jag sticker ut snoken ur den före detta kemtvätten som Hålet består av så kommer ”Tokrunkaren” nummer ett gående. Han har alltid en knullhistoria i beredskap men den här kvällen har han bråttom så det är nog något på gång. Håret är glest och bakåtslickat som vanligt. En kort nick och sedan är han förbi och jag ser bara hans lilla energiska ryggtavla. Om det finns en mänsklig motsvarighet till Quagmire så är det Mr T. Nu ska K få lite högoktanigt bränsle. Det var T ”Tokrunkaren” som myntade en 69 med sig själv en gång för många år sedan där just tokrunkadet och slicka sig själv i armhålan samtidigt var en av grundpelarna i manualen. K:s tillfälliga problem är i princip lösta!

K. är redan på defensiven. Han säger hej när jag återvänder och nu först förstår vi att han är rätt dragen och inte alls lyssnat på våra råd i någon större omfattning.

I morse vad han som vanligt på sin post i fönstret med ciggen i näven på fjärde våningen. Antar att skidresan drar sig mot slutet för han verkade mycket gladare idag.

Nu ska jag fördjupa mig i dagens V75 omgång. En sak som jag brukar peta i varje år det är Momarken är varför inte vi får ta del av den norska toto statistiken. Som sagt: Hur svårt kan det vara? Vad sägs om några miljoner till ett utvecklingsprojekt. Ett skandinaviskt utvecklingsprojekt till att börja med.

Dessutom finns det viss information t ex på www.toto.no. Berätta lite för oss var man kan finna den bästa norska informationen Travronden, Travnet, Trav 365 och allt vad ni heter. Ja, ja vi kan leta själv men ring Fyrand och fråga eller Walmann.

Jaha, den här bloggen blev inte alls som jag planerat. Skönt!

I dagens New York Times finns en artikel idag om en man som bygger gamla amerikanska 40-tals miljöer i liten skala. Det är framför allt hus och bilar. Allt in i minsta detalj. Där fick jag en strålande idé till en intrig för en roman. Den är så BRA!

Tyvärr har jag tappat bort artikeln så det får bli en länk till en annan plats med sköna linjer. http://www.jaylenosgarage.com/

Är det inte en gammal SAAB man ser där bakom?

Vet ni vad norges rikaste man gör? Jag lovar att det här inte är en norgehistoria. Han föder upp... torsk!

Inga kommentarer: