måndag 19 januari 2009

Obama, öl och nässpray




En blomma!


Nu skiter jag i Liza Marklund och hennes sorgliga fiffel.

Det snöade när hunden och jag klev ut ur garderoben framåt eftermiddagen. Carina och jag ska ta en öl snart. Toppen!

Koppla av lite efter en stressig dag i i-världen. Nu är det Obamafeber på stan. Jag skulle behöva gå ner lite i vikt. Kan Obama ordna det också lite snabbt innan han får annat i huvudet? Snart kommer världen att landa med ett jättelikt magplask. Nu har svensk media hatat Bush i åtta år.

Här är det verkligen digitalt. Men jag har dåliga nyheter. Obama kommer inte att lösa Palestinafrågan, Afgahnistanfrågan, piraterna i Somalia, Georgien, al-Qaida, Darfour, Irak eller snacka omkull Iran. Världen kommer att bli precis som tidigare och kanske lite sämre om vi har otur eftersom USA pågående president har en hel del att lösa inrikes innan han kliver ut. Det kommer olika makter att utnyttja och då får vi en mer instabil värld som dessutom har en världsomfattande recession att ta hand om.

Dagarna rinner iväg och snart ska Carina iväg till Irak igen. Det kallas Capacity Building på nysvengelska. Att dra igång olika projekt som ökar respekten mellan olika människor baserade på demokratiska beslut. Spiken bevakar henne ordentligt och ser inte så glad ut när matte rotar bland sina väskor. Han har gjort sin proletära värnplikt i Irak. Två och ett halvt år! Han borde fått någon typ av medalj. Nu har Ohly nominerats till Årets Kurd. Undrar om det kan var hans kamratliga förhållande till sanningen som vägde över.

Nä, nu får jag kasa iväg till Apoteket. Det är cortizondax. Snart trillar väl näsan av. Sedan blir det remiss till tant näsdoktorn och polypinspektion.
En liten, liten flodhäst…

Inga kommentarer: