lördag 24 januari 2009

Mot Örebro med slickade sår

Halt är det ute! Örebro nästa.

När man behöver Adielsson så kör han galopp(lopp 2) och när man inte direkt behöver honom och har garderat med ett gäng(lopp 6) så vinner han.

Nu ska jag göra löksoppa med kalvfond och en massa vitt vin i som tröst. Brödskivor ovanpå och en rökare av grillen på slutet i ugnen till dess Gruyèren smält. En riktigt vintermysare!

Carinas generator fungerar meddelade hon i morse men de har fortfarande bara regerings el under nätterna. Så allt är som vanligt i Irakien.

Spiken är lite seg av sin medicin. Han sover mycket idag och det är bra för nu ska jag gasa iväg och handla råvaror till min soppa.

Det värsta är att skära löken i fina strimlor. Då kan man passa på och gråta över sina sex rätt och undra varför man inte garderade med Right Over i andra loppet medan man tittar på reprisen och gnisslar tänder över Lindbloms efterhandskonstruktioner.

Det är som med Adielsson. När man inte behöver honom...

4 kommentarer:

Nebraska Stable sa...

Till Örebro har nog jag ett stalltips ;-).

Stefan Hagberg sa...

Grattis till segern!

Jag kommer ihåg en vintrig svinkall lördag den 30 december 2000. Örebro,V75 spår tio. Jorma Kontio. Sedan åkte vi till Prix D-Amerique. Gissa vem vi träffade i Eiffeltornet och efter loppen på Charles De Gaulle. Så Carina fick lite extra möjlighet framföra sitt tack. Man hoppas och hoppas och rätt som det är så blir det som man vill.

Anonym sa...

Jag hörde på Meny att om man håller en tändsticka mellan tänderna, med svavlet utåt, så gråter man inte alls vid lökhackning. Har inte testat själv dock...
/Anna

Stefan Hagberg sa...

Till AnnaX:

Tack för tipset. Det blev ingen lökis igår för jag var inte i form. Man måst vara i form. Idag är jag i form för löksoppa och Prix D´Amerique.

Fick ett tips av en tevekock att alkoholen i det vita vient ska koka bort också.

What a shame;-)

Ta det lugnt. Det är halt i skogarna idag!