tisdag 20 januari 2009

Idrottsfeber!



Idrottsgalan gick av stapel.

Jag har några iakttagelser som jag måste få ur mig innan jag somnar.

Sätras stolthet Peter Settman var jättebra. Så var det sagt.

Tommy Körberg låter bra ungefär var tionde gång och detta var en sådan.

Gustavsson och Gustavsson var roliga. Mini G växer.

Arne ärades och det var på tiden.

Nu kommer skiten.

Varför fick inte Pia Sundhage tränarpriset. Om det beror på att hon är flata och tjej så borde inte Gardell fått vara med på Slottet heller. Heja Dellert som bekämpade honom med Bibeln i hand.

Det där med kärleken till nästan fick komma från Gud eller också handlade det som vanligt om honom själv.

Där höll jag på att tappa genusperspektivet men Pias OS guld med det amerikanska dam fotbollslaget bör väl alla dagar i veckan smälla högre än Kalmars allsvenska guld. Tunt!

Kallur borde fått för sitt världsrekord. Jag kan titta hur många gånger som helst på Kallas ryck men ärligt talat det var ett tag sedan någon svensk satte världsrekord i kortlöpning.

Jag var ute med hunden så jag kan ha missat något.

Jo, skytten var bra. Henrik borde fått för Stanley Cup. Så lätt är det inte att vinna den bucklan som svensk lagkapten och avgöra dessutom.

Men som vanligt är det lagom, lagom.

Nu väntar bingen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra blogg med trav-världen och det samhällsakyuella, men sporten ska du nog lämna till nördarna.

Zäta är inte lagkapten i Detroit utan det är Niklas Lidström. Men det kanske det var han du menade.

Spika Orso på lördag!!

Stefan Hagberg sa...

Till Anonym: Tack för kommentar.

Ja, ja någon Stanley Cup får vara med i. Det stämmer bra som du säger. Dr Alzheimer kom tidigt i år.

Min tanke var i varje fall att Stanley Cup vinner man inte hur som helt. Niklas är namnet!

Orso, sa du. Det kan vara en bra idé. Jag tänkte helgardera guld förra veckan, fast bara en kort stund och alla ska plåga en tjej i lärlingsloppen så där sprack man och sedan var de ett lopp till som jag har förträngt. Så lite revanschsugen är man allt.

Ha, det. Jag lovar återkomma med en vinnare(innan start).

Stefan Hagberg sa...

Oops I did it again! "man inte" ska in på första raden. efter "får".