tisdag 4 november 2008

Mr Spin

Jäklars förkylning. Hals och näsa. Man var ganska stöddig häromdagen. Inga sprutor. Bara lite citron och pepparrot.

Men nu har den huggit tag i min lekamen.

Halsduk stappla ut med hunden. Hosta. Maten smakar ingenting.

Men jag gillar förkylningar. Det är som om kroppen renas på något sätt. Man blir bättre efteråt.
Alltså bättre än om man inte haft en förkylning.

2 x 400 Ipren ska väl mota iväg det värsta.

Idag är det val i USA. Allvarligt talat tror jag Obama vinner. Men jag hoppas att MCain vinner. Jag har fått för mig att han är den ärligare av de två. Alltså den som ljuger minst. Jag litar inte för fem öre på Obama. Snart ska han sätt sig mer och skriva tackkort till de som stött honom i kampanjen.
Såg en dokumentär om Lee Atwater. Han var rådgivare till Reagan och George H W. Han var ryktenas och smutskastningens mästare. Fick en hjärntumör och dog 1991. Kallades av demokraterna för det republikanska partiets ”Dart Vader”.
Han anses var Karl Roves förebild, så då kan ni själv tänka er. Om femton år sitter vi och tittar på en person vi inte känner idag och som berättar sanningen om Obamas kampanj.
Moderaterna skulle avskaffa värnskatten. Det ska de inte göra längre. Obama ska införa allmän sjukförsäkring. Det lär nog inte bli något vidare med den saken heller.
Spiken snarkar. Vi har bojkottat ”Söder ” ikväll. Man går inte dit, nyser och smittar ner Per E. Såg genom fönstret att Norrlands Gunnar var på hugget. Höll ett tal till nationen fast det såg ut som om Salem knappt hörde på.
Vad gör Joe Biden förresten? Är han fortfarande med i Obamas kampanj?

Inga kommentarer: