torsdag 22 april 2010

När torsdag är fredag!



Fick en veckodagsdiktreflektion från Carina nedan som jag gärna skriver under på. Det är inte bara i politiken som det är lite annorlunda i Middle East:

Efter många år van vid att:
1. Söndag e måndag
2. Tisdag mitt i veckan
3. Torsdag e då fredag
4. Och fredag lördag...tänk vad skönt imorgon e de söndag..inte måndag än...... Visa mer
5. Lördag, skönt men imorgon e de måndag, ehm, söndag igen, ny vecka
6. För mina vänner och kollegor i Yemen så
7. Är onsdag en fredag
8. Torsdag en ledig lördag
9. Fredag en söndag
10. Så lördag e alltså måndag...eller söndag, hur som helst i alla fall första dan på veckan.
11. Och i Yemen alla tuggar kat alla veckans dagar
12 Och så alla vänner i länder där arbetsveckan verkligen är måndag till fredag...
12. Hm, kan det blir lite tight i agendan när torsdag-fredag helg styrkan möter lördag-söndag helg styrkan
13. Eller om man är anställd vid ett departement i Irak och går hem kl 13....torsdagar redan vid 12 tiden..snart helg så...
14. Lördag....söndag...hm...
15. Så om du har en vanligt lång tisdag....tänk, oj, redan onsdag mitt i veckan helg, tjohooo!
16. Och om tisdsgen känns rent ut sagt seeeeg, tänk än bättre, redan onsdag, yippi, äntligen fredag!
15. Med ovan tisdag, mitt i veckan fundering vill jag egentligen inte säga mågonting mer än att solen nog skiter rätt högaktningsfullt i över vilken dag den går upp...jag e glad och lycklig så länge den orkar masa sig upp över oss alla och vår tåliga jord
16. Önskar er alla en riktigt bra....dag....alla dagar vilken vecka, vilket år som helst!

Inga kommentarer: