torsdag 31 december 2009

Gott Nytt År 2010!



Det ser ut att bli lite sol denna sista dag på året 2009. Åtminstone i Stockholm.

Både jag och Carina är lite småförkylda efter alla väderväxlingar.

Spiken snarkar ovanför trappsteget till rummet mot Hornsgatan.

Granen lyser fortfarande.

Hela helgen har Spiken velat byta ut ljusstaken i fönstret mot sig själv. Han brukar ligga där på en filt och spana på brudar… hundbrudar alltså.

Nu tyckte vi att han kämpat så tappert hela julen så vi tog bort ljusstaken och ersatte den med en yemenitisk herrklänning som han genast lade sig tillrätta på.

Ordningen återställd.

Jack Russel hundar är väldigt envisa. Uppfödaren sa att ifall de inte får göra något så har de en osedvanligt väl utvecklad förmåga att ändå se till att det blir som de vill.

Jag tycker att det vittnar om viss långsiktighet, vilket det minsann inte råder överskott på nuförtiden.

I eftermiddag ska vi ta bussen till ”Potato Islands” med ett glatt humör och några flaskor champagne.

Champagne är gott.

Året som passerat har bjudit på lite blandade karameller. Det har varit en massa roliga och intressanta saker som hänt men tyvärr har en del bekanta och vänner lämnat oss.

Jag ska tänka lite på dem när champagnen åker upp framåt midnatt.

Sedan ska jag tänka på allt roligt som kommer att hända nästa år.

Jag vet inte om livet är rättvist men spänningen är det inget fel på.

Carina hojtar just nu från vardagsrummet och datorn.

En finne har fått spel i Esbo. Se där!

Det börjar innan man hinner blinka…

Så ett Gott Nytt År till alla vare sig ni är intresserade av grisfösare, läget på Västbanken, saffranspriset i Erbil eller bara är kritisk till klimatutvecklingen och dollarkursen i största allmänhet!

8 kommentarer:

Jan sa...

Gott nytt år på dig också!

Kent sa...

Gott Nytt År Stefan!

Jenny sa...

Gott nytt år önskar vi här från ett soligt nv Skåne också.

Ray sa...

Gott Nytt År till dig och dina anhöriga, även håriga.

Jag får tacka för många inlägg, i olika debatter, som faktiskt försöker att ta sig någonstans.

I dagens medier är det svårt att hitta.

Björne sa...

Gott Nytt År, Stefan.

Bondmora med egna hästar sa...

God Fortsättning på det nya året till alla. Vi försov oss denna morgon på det nya året, hästarna fick vänta över 1,5 timme på sitt morgonhö. Jag skäms! Å andra sidan minns jag inte när det skulle hänt senast, så kanske de har överseende.

ulf sa...

Hej Stefan det är mycket av det du skriver, som jag inte håller med om, men desto roligare är det då att läsa saker man samtycker till 100% om. Ditt sätt att kommentera Svanstedt affären tex är en 10 poängare. Du blir beskylld för att hata TV4... jaha ...och vem gör inte det. Jag har kommenterat Freidenvalls senaste ledare i Ronden, du kan nog hitta en del roligt där, vi hörs... God fortsättning i kampen att styra upp en hycklande journalistkår.

Stefan Hagberg sa...

Till Alla: Tack för trevligt sällskap. Nu kan det bara bli bättre. God förtsättning!

Till Ulf: Den som tycker som jag i alla frågor är nog antingen galen eller jag. Roligt att du haft glädje av mina postningar kring travet och Svanstedt. Jag har läst Ronden. Var kunde jag läsa om Ledaren? Ha det gott!