söndag 14 december 2008

Morgonrock

Carinas irakiska tomteparad

Den är Calmas Puckas i Volvolandet.


Någon skrek att någon annan skulle hålla i hunden på morgonturen men det var inte min hund som det gapades på. Ärligt talat, den som skrek borde någon annan hålla i. För vem joggar i randig morgonrock en söndagsmorgon den 14 december om man inte bor i New York och heter Vito Genovese.


Ni tror mig inte? OK, Welcome to Söder! Här kan ALLT hända.


Hundar är inga demokrater från födseln. Ser man konstig ut får man skylla sig själv. Spiken har med ålder och kloka föräldrars försyn sedan många år slutat skälla på folk som linkar runt efter hjärnblödningar. Han vet att dom inte utgör någon fara. Samma sak med joggare i morgonrockar. Han fnyser dock ganska pricksäkert måste jag säga.


Ska skriva lite på min ”mattbok” idag som jag kallar den. Den har om inget annat, lärt mig en massa om mattor.


Nu kan man skilja på en turkisk och persisk knut. Annars är boken en storpolitisk thriller i delvis välkänd miljö.


Det lackar ju mot jul. Är det verkligen den tredje advent idag? Osannolikt! Jag trodde högst andra!


Igår gick det inte så lysande med hästarna trots att man snackat häst i en hel vecka. Fyra sketna rätt. Får väl skylla på banan. Det bästa med hästsport är att det finns alltid fler parametrar än i någon annan sport att skylla på.


Har jag pratat om Stee Downes. Det har jag. Jag gillar honom. Han är ny. Det är musik alltså ”All in a Day” heter skivan. Finns på ITunes att köpa och Spiken99 har helt rätt i sin utmärkta recension trots att skivan är fackad R&B.


Spiken sover i soffan den gamle krigaren. Han fyllde nio den 14 november. Hoppas att han får leva länge.


När vi ändå är inne på julen så svämmar skivaffärerna över av julskivan som man MÅSTE köpa. Sedan spelar man den lite medan man kokar skinkan och tömmer vindunken och till nyår ligger den i en hörna och skräpar till nästa jul när man MÅSTE ha en annan skiva.


Jag tror vi har tio julskivor minst och nu är det dags igen.


Jag ska inte gå så långt att jag rekommenderar ett helt album. Men jag hörde en väldigt rolig och bra julskiva idag. Så rolig att jag laddade hem den för nio kronor på ITunes. Det är en så kallad duett. Den manlige sångaren börjar med att berätta att han inte köpt någon julklapp i år och att han legat med hennes syster.


Ja, ni förstår själva. The Hives & Cyndi Lauper. Det kan inte bli fel. En höjdare på alla sätt.

Är ni lite traditionsbundna så finns det ”Ave Maria” med den gregorianska minkarna(ska vara munkarna) live i Berlin också.


Nu får jag inte plats med mer text på den här sidan.


Ha en bra söndag. ”Driving Home for Christmas” med Chis Rea är inte så dålig heller eller ja ni vet vilken med Bing Crosby och David Bowie.


See Yaa!

Inga kommentarer: