torsdag 9 oktober 2008

Horror har talat

Jean-Marie Gustave Le Clézio, Äntligen!

Jag hoppas att de valt en läsbar författare den här gången. För jag har åtminstone inte hört talas om honom trots att han skrivit 40 romaner.

Så det blev ingen indier den här gången heller.

Synd!

Vi var många som velat ha en indier. Gärna från någon minoritetsbefolkning som vi inte har hört talas om.

Det regnar och är trist ute. Jag kanske skulle gå ut och leta efter löv. Brukar ta in lite löv på hösten. Snygga löv med vackra färger. Jag ska fråga min fyrbente kompis ifall han vill följa med på en lövletarrunda i Tantolunden. Fast från hans näsvinkel är det en tiksniffarrunda.

Horror säger att man ska börja med Allt är Vind av Le Clézio.

Nu ska jag gå ut i höstrugget. När jag kommer tillbaka blir det nog snarare Höst i Mumindalen än Le Clézio till att börja med.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen hej, det är till att vara med blogg ser jag...
Ses i Tanto nån dag!
/Anna Hj

Stefan Hagberg sa...

Absolut. Träffade vår gemensamma kompis Ingela i morse på övergångsstället. Hoppas allt är bra?