onsdag 5 augusti 2009

Låt aldrig er man handla eller er fru gå på krogen!



Äntligen en vettig artikel i en kvällstidning.

Aftonbladet… ursäkta jag läste slarvigt. Det är självfallet en brittisk undersökning. Kodak Lens Vision Centres vad det nu kan vara för något har kommit fram till att män tittar på kvinnor fyrtiotre minuter om dagen och speciellt i snabbköpet.

Kvinnor däremot tittar på män endast tjugo minuter per dag. Män tittar också på tio kvinnor medan män tittar på sex män...ursäkta ska vara kvinnor tittar på sex män. Så egentligen...

Vad kan vi dra för slutsats? Att det inte finns några HBT människor i snabbköp eller på krogen? Erkki då? Eller den där truck...

Svårt. Problemet är att kvinnornas favoritställe för spaning på män enligt undersökningen är på krogen.

Här blir det riktigt rörigt.

Det är möjligt att undersökningen är bra men Aftonbladets selektiva ”slicing” av Telgraphartiklen har gjort den till en mäktig soppa.

Uttrycket flukta används av reportern. Så vad är det vi fluktar på. Man kan tänka sig att det är kvinnors ansikten, bröst, rumpor eller ben.

Men varför i hela friden kollar män sådant i snabbköpet? Är det säkrare där. Man glider förbi fläskfilén och vidare över… något intressant.

Kvinnorna verkar ju vara mera målmedvetna och normalopererade.

Man skulle vilja veta om det överhuvudtaget är lönt rent kontaktmässigt att titta på kvinnor i mataffären. Jag tittade ju tex på kossan i gårdagens postning och det måste räknas. Men jag försäkrar, inga kittlingar. Det var ungefär som Robert Gustavsson i frysboxen när Schyffert sa Alice Bah. Helt tyst! Ingen reaktion!

Dessutom får man inte veta hur många män som tittar på kvinnor på krogen respektive kvinnor som tittar på män i mataffären.

Det vore ju en upplysande artikel.

Min gissning är att män inte tittar på kvinnor utan på deras matpreferenser eftersom män fortfarande är mera handikappade i mataffären.

Sedan blir de lite generade och säger att de tittade på kvinnorna eftersom de inte vill erkänna att de inte vet hur en bra flintastek ser ut.

I vilket fall så saknas det lite information från den där undersökningen.

Det riktigt ruggiga är ju att ifall den här undersökningen stämmer så är det en massa män som spanar helt i onödan eftersom det inte stod en rad om att kvinnor tittar på män i mataffären. Jag antar att de tittar på maten. Antingen är det så att män vet detta i någon genetisk kod och i lugn och ro spanar in tjejer eller också är män rena idioter eftersom inga tjejer spanar in killar i mataffären.

Jag kan möjligen vara en standardavvikelse men ärligt talat så har jag nog fötts med fel kön för jag brukar nog kolla brudar på krogen eller på stan. Mataffären! Enda förklaringen kan var att de är britter. De flesta brittiska politiker brudar ju dö med en nylonstrumpa över huvudet och… just det en apelsin i munnen eller en kalkon över huvudet…

Nu måste jag dricka sprit. Jag inser att jag aldrig mer får gå och handla!

Inga kommentarer: