torsdag 14 juli 2011

Dagen efter

Jag minns när glassbilen pinglade i vintras och det var typ 23 minus. Det blev helt fel på något sätt.
Samma sak när jag hörde Dennerby glatt meddela att fotbollstjejerna var på gott humör och sjöng en turkisk schlager i bussen till arenan. Jag fick onda aningar. Frossbrytningar om jag ska vara ärlig.
Efter att ha sett matchen mellan USA och Frankrike visste jag att man kan ta tag i saker som ser ut att trilla en ur händerna. Det gjorde USA och vann.
Sverige var inte ens i närheten. Japan fick i andra halvlek spela sitt kortpassningsspel som Sverige försökte delta i. Enda skillnaden var att Sveriges passningar gick till japanerna.
Sverige kunde spöat upp japanerna men gjorde det inte. Kanske de blev svenskt tårögda åt snacket om att Japan spelade för ett helt folk. Vi kanske skulle ge dem segern för de inte orkat hålla reda på sina kärnkraftverk.
När Sverige vaknade var matchen slut.
Sverige var lagom bra och det räcker inte. USA tog sig samman och Japan spelade bra. Det blir en spännande final som USA kommer att vinna eftersom de inte har samma blödiga attityd till japaner som vi svenskar.
Hörde att Julian Assange har lite känslor för Sverige trots allt. Gick och nynnade på Veronica Maggios sommarplåga i pausen under förhandlingarna…Vilken av dem? Gissa!
Det ska regna i Cardiff på lördag så åk inte till stranden där.
Birdy har gjort en version av ”Shelter” som är ännu mer avskalad jämfört med The XX original. Riktigt bra faktiskt. Nej, nu ska jag fortsätta att skriva. Ta ta!

Inga kommentarer: