tisdag 9 augusti 2011

Hålet R.I.P.


"Hålet" har kastat in handuken.

Det kändes något slags sommar-höst-doft i luften den här morgonen.
En frisk, hög luft som är uppfriskande och påminner en om att det finns årstider och att de ständigt utmanar varandra.
Spiken ser lite moloken ut. Han är inte lika snabb nuförtiden och missar ibland att stämpla förmiddagsposten.
Just nu sitter han och stirrar rakt in i väggen. När han var liten kunde han sitta sådär och stirra in i en buske eller krukväxt. Då undrar man vad som rör sig i huvudet.
Det är något fel med vår Internetförbindelse. De dyker rätt som det är. Det pågår något slags långvarigt uttröttningskrig mellan oss och Glocal. Enligt Glocal är det Nortons fel . Om vi stänger av Norton som är vårt antivirusprogram så ska det bli bättre. Det är alltså så att Norton som är ett av världens två främsta antivirusprogram är så dåligt att man inte kan använda det och samtidigt surfa på Internet. Låter inte det lite märkligt. Glocal som är ett litet skitbolag någonstans i storleken av Nortons personalmatsal har säkert helt rätt att deras förbindelse fungerar bättre utan Norton. Men frågan är vem som ersätter mig för mina förlorade dokument ifall mitt virusskydd inte fungerar. Inte Glocal i varje fall.

Det man undrar över är ifall alla andra internetleverantörer också rekommenderar sina kunder att stänga av antivirusprogrammen medan de surfar. Bara jag tänker på det här blir jag trött. Utmattad!

Läste att en massa hundar förbjudits i Danmark. En infekterad diskussion har följt på detta beslut – I Sverige. Bl a i Aftonbladet. Sist jag kollade fanns det 600 kommentarer. En intressant notering som jag gör är att de som försvarar Pitbull och Amstaff  innehav mera ofta verkar ha en skruv lös än de som inte gör det. Det kan vara en delförklaring.  Jag är helt för ett liknande förbud i Sverige. Spiken får aldrig hälsa på den typen av hundar. Det finns ingen anledning av ha Pitbull och Amstaff som sällskapshundar.  De är bara obehagliga.

Våra bekanta köpte en portugisisk vattenhund som är ett år nu eller så. Naturligtvis blev den huggen i skallen av en Amstaff.  B. fick sy ihop halva skallen och Amstaffen ligger fortfarande utanför krogen runt hörnet. Väntar förmodligen på att få sätta tänderna i någon ny hund.

Vi lät Harry sköta V5 jobbet på Meadowlands. Fyra rätt och så missade vi i Hambletonianloppet. Lite snopet. Fina lopp och Johnny Takter sopade hem en ordentlig sudd i tvååringsloppet. Snyggt!

På tal om ingenting. Hålet har gått ur tiden. Nuförtiden(sedan i helgen) heter det ”Klinik och Bar”. Där serverar flickor i sjuksköterskeuniform. H  som lite äldre än de som är lite yngre kom in i lördags på "Klinik och Bar" och en av sjuksköterskorna hade kommit raskt fram och undrat ifall de kunde hjälpa till med något. H. förklarade att han hade ont i pungen. Det kunde de inte ordna något mot så H. gick igen. Oklart hur det blev med den där pungen.
Så nu gäller det att ordna fram ett nytt vattenhål sedan Hålet blivit en Pre Party Klinik & Bar som det står med stora röda bokstäver.
Idéen är inte ny men det har liksom blivit tvärtom. Från början gällde det ett bakfylleställe dit man kunde komma tidigt dan efter och bli omplåstrad med en Fernet och en matbit för alla som inte ville ta släggan i skallen direkt. Kul idé. Men vad ska man med sjuksyster en tidig fredag kväll.
Det knakar en smula i konceptet. Men vem är jag att döma?
Igår var det i varje fall bara sjuksyrrorna i baren när jag och Spiken passerade på kvällsrundan. Så det finns kanske hopp ändå. Jag menar vem vill ha förfest en måndag kväll?

Inga kommentarer: