måndag 22 februari 2010

Rolig tant, brun flaska och en kartong!




Vi träffade en rolig tant idag. Hon har en färgglad jacka och liten brun hund. Vi träffar henne i stort sett varje morgon. Hennes dotter säger att hon inte är riktigt klok. Men det gör väl de flesta döttrar om sina morsor. Tanten säger gärna samma sak flera gånger men det beror på att hon är lite glömsk. Hon är helt enkelt på väg att bli gammal. Men ibland kommer hon med ny information.

Som idag.

Då fick Spiken och jag veta att hon är 72 år och lyssnar på Vakna med Voice eller vad det nu heter på femman. Vidare att hon gillar popmusik som det finns en hel det i det där programmet och inte sofforna i SVT och den andra kanalen.

Det känns befriande. En 70 plus kvinna som fortfarande…

Jag blev glad för jag är själv så trött på att se Jessica G som prinsessan Leia eller… nått halvsunkigt internskämt på 4:an.

Spiken hade nått tjafs med sitt vita öra före jul. Han har inte haft några öronproblem tidigare. Så vi var hos Djuraktuten och han fick en lite brun flaska med sesamolja och anti-inflammatorisk medicin. 2000 spänn eller nått. Örat blev bra men nu hade han gått loss på det bruna örat. Som tur var kastade jag inte flaskan efter behandlingen som det stod på etiketten. Den var ¾ full och jag skakade den ordentligt och nu har han inte ont längre och örat är på väg att bli bra.

Vad är det de säger: Think outside of the box!

Inga kommentarer: