söndag 20 juni 2010

Äntligen!



Nu är det ÖVER!

Thank you very much!

Tjugo i ett i natt såg jag lopp tre i V75 som flyttats dagen till ära.

Det är bara att lyfta på hatten. Torvald Palema!

Det kändes som en fantastisk avslutning på en annars frossbrytande dag i Paradiset.

Carina kommer på onsdag kväll. Jag trodde det var på torsdag men det ska bli roligt och Spiken kommer att bli överlyckligt och slå knut på sig själv. Men jag säger inget förrän en timme innan, annars tar han ut sig helt.

Carinas sju bagage har jag dock inte sett röken av. Det kanske är den torkade tryffeln som fångat tullens uppmärksamhet? Eller också tar det så här lång tid.

Maggan hade barnkalas idag. Hans ungar verkar fylla år hela tiden. Jag måste fråga om det där.

-Fyller dina barn år flera gånger om året. När ska ni åka på semester?

Snart är det midsommar. Tror att det ligger på min lott att grava lax.

Det finns många olika recept. Jag har bara tre tips. Ta massor med dill(om ni nu gravar med dill), ta mer socker än salt(inte hälften hälften) och vänd på laxbitarna minst två gånger per dygn.

Sedan är det frågan om det ska regna eller inte. Det är en kostnadsfråga. Har man tillgång till 18 JAS plan och obegränsade mängder silverjodid så är saken biff(Däremot regnar det hos någon annan men vad fan spelar det för roll).

Det skjuts i Fittja och i morse var det i Helsingborg. Antar att folk ska dra ihop deg till semesterkassan. Det brukar vara pengar det handlar om.

Jo, regnet på midsommar. Om förbereder sig mentalt på att det är exakt femtio procents risk att det regnar och femtio procents chans att det blir vackert så blir man inte fullt så besviken när det börjar plaska i jordgubbsskålen och sockret ser ut som en grå gegga.

Krismedvetenhet ger en ett långt, inte lyckligt, men långt liv.

What else?

En ledande imam i Iran har utfärdat en allmän fatwa mot hundar. Folk som har hundar som husdjur har bara smittats av den västerländska sjukan = dåligt. Därför ska folk som hundar i bilen t ex bötfällas i detta gudfruktiga land.

Imamen själv tillstår dock att det inte finns något direkt stöd i Koranen för tilltaget.

Undantaget är vakthundar som ska vakta prällarnas förmögenheter och vallhundar som vaktar fåren som prällarna äter upp sedan.

Det låter plausibelt! Utan hundar ingen fårstek!

I förra veckan lättade man å andra sidan på den stränga synen på kvinnor som visar en del av håret utanför huvudduken. Det är tydligen OK, åtminstone hela förra veckan. Hur det är nästa vecka återstår att se.

Nästa vecka borde de iranska hjälpskeppen nå Gaza. Det borde bli intressant.
Jordgubbarna kostar 30 spänn litern på Bysis torg och de franska fotbollsspelarna ville inte träna idag efter att Anelka skickats hem.

Nu ska jag förbereda mig på nästa match. Men innan dess ska nog Spiken ut.

Undrar vad silverjodid kostar kilot och hur mycket man behöver för en solig altan på midsommarafton.

Inga kommentarer: