onsdag 19 maj 2010

Jag gjorde en tavla




Spiken är lite utmattad efter att ha jagat en elvamånaders jaktlabbetik vid namn Laksmi på en fest i helgen.

En kompis fyllde år ute i Kungsberga och hade prickat in dagen perfekt. Solen sken och vi satt ute till elva på lördagskvällen.

Carina for först till Bahrain och därefter till Dubai. Köpte en ny kamera till kanonpris i Dubai. All elektronik är superbillig där. Nu ska hon vara därnere ett par dagar.

Kul! Hon har slitit ordentligt i Irak och behöver verkligen koppla av.

Få se ifall hon kan skicka över lite intressanta bilder. Man skulle vilja se den nya konkursskrapan.

Själv har jag varvat mitt bokskrivande men någon så udda som måleri. Danne på Hålet ordnade duk och ram och sen hittade jag gamla färger i ett skåp. Den blev faktiskt inte så dum och piggar upp rummet. Det är lite detaljer kvar men det var kul och nu vet jag hur man spänner duken också. Har en hel del skisser på gång så det blir nog mera konstverk framöver. Det är faktiskt väldigt avkopplande och hjärnrensande att måla. Ungefär som att segla.

Inga kommentarer: