måndag 3 maj 2010

En vanlig måndag



I morse var det kyligt. Sen blev det varmt och nu är det kallt.

Spiken tycker det är bra i varje fall. Han har inte samlat in så mycket lukter på flera månader som de senaste dagarna. Måste vara åtminstone ett par terrabyte på hans hårddisk vid det här laget.

Skrev mest hela dagen. Kändes bra. Sedan målade jag en tavla. Jag målade en tavla för en massa år sedan men det blev inte så värst bra. Lite murrig om jag ska vara ärlig.

Vi har haft en stor tavla med en bukett rosor på väggen men nu får det flytta på sig. Hittade en massa gamla oljefärger sedan Carina målade för en del år sedan. Hon är duktig både på att måla och skulptera. Det måste jag säga. Får se vad hon tycker om min tavla när hon kommer hem. Den hinner väl torka lagom till dess.

Oljefärger tar hiskeligt lång tid på sig att torka. Ett annat problem blir i fogarna mellan olika fält.

Jag återkommer med rapporter. Grönsåpa går bra att tvätta penslarna i fick jag reda på genom detta fantasiska internet. Skonsammare mot penslarna.

Carina ringde. Hon är hundvakt. En femtiokilos best och en fyrtiokilos best. Den ena anser sig vara en knähund.

En 19 årig flicka blev mördad i helgen eller om det var en olycka. I varje fall inträffade det bara ett par kvarter från där jag bor. Tragiskt i vilket fall.

Spiken har somnat och det ska jag nog också göra snart.

Det tar på krafterna att skriva romaner och måla tavlor. Om det kommer lite värme nu så slår alltsammans ut på några dagar. Naturen har liksom laddat om man säger så.

Borta vid Bysis finns ett litet magnoliaträd som har ordentliga knoppar nu.
Magnoliaträd kan man inte få för mycket av enligt min uppfattning.

Carina skickade lite vårbilder och en del bilder från en Yezidifest. Ovan syns en blomma från Zawita. Yezidier är också spännade. En urgammal religion som levt kvar och som kom till långt innan islam och kristendomen.


Lite Oasis över de här Yezidigrabbarna!

1 kommentar:

Anonym sa...

hej hej!
jag är en ezid tjej:-D