söndag 14 november 2010

Vintern är på gång!

Det har varit en turbulent vecka.


Brukar inte tjata om gamla rader men förra helgen gjorde jag en liten rad för 132 kronor. Jag spikad i första, andra och fjärde. I gulddivisionen hade jag fått för mig att Triton Sund skulle vinna. Sedan garderade jag med...håll i er nu! Boulder Classico!

Spiken, allt vår hund behövde en tur så jag struntade i Stefan Mellanders yrande om helstängt på Iceland som han presterade tillsammans med uppgiften att Iceland aldrig känts bättre.

Så det blev sex rätt.

Man har gjort en del del korkade saker. Tagit med alla hästar utom två osv. Men att det här tar nog priset.

Den här veckan tog vi bort Local Conch men garderade Maharajah med Iceland.

Nästa vecka är det Jägersro.

Mona avgick. Att sossarna inte var i bästa dagsform inöfr det här valet stod tidigt klart. Nu väntar räfst och uppstramning. Jag vågar inte ens gissa hur nästa ledargarnityr ska se ut.

Men jag skulle rekommendera de nya att skriva en lista på de som nu debatterat den interna partisaken i media. De som mitt under valrörelsen likt Persson gick ut och snackade skit. Eller Winberg som luftar sina känslor.

Den enda som uppträtt lite hederligt är Tage G.

Samtidigt har prins Carl Philipps lättklädda fästmös passa eller inte passa för det kungliga hovet fått lite perspektiv när f d Army of Lovers, Camilla Henemarks affär med hans kungliga höghet nu luftas i kvällspressen.

Brottas med en nästäppa. Så jag laddade ner George W Bush nya bok på Itunes. Bra inläst och nu framstår en man som inte är fullt så korkad som media velat göra honom. Oavsett vad man tycker om hans politik.

Klart läsvärd.

Lite om telefoner. För tolv år sedan köpte vi varsin Palm Pilot med vars hjälp man kunde koppla ihop en Nokia 6310 och hämta sin epost från verandan i Chania. No problem!

Idag ska man kunna surfa och det heter 3G och 4G, plus, paket si eller så.

Om en teleoperatör inte levererar en enda tjänst under femton dagar av en månad så dra han av hela den fasta avgiften. Tack! Om man inte har anslutning 5 dagar så drar operatören av 10 procent.

Nu behövde Carina en ny telefon. Efter lite kontroll i vänkretsen stod valet mellan IPhone4, Samsungs Galaxy, Blackberry, N8 och en Palm som inte finns i Sverige. IPhone4 får man vänta på. Det är tanken.

Så de blev en Galaxy som har en bättre telefondel. Enligt tillförlitliga källor.

Abonnemang. Det där med 17 spänn uppkoppling och några öre per minut utomlands lät bra.

Man ska binda upp sig i en massa månader. Men redan första veckan insåg vi att telefonen eller rättare sagt abonnemanget(troligen) hade sina flaws.

Ett problem är att samtal bryts. Rätt ofta faktiskt. Ett annat var att en surf 3 Mbits per sekund inte kalrar att kopplas upp mot ATG. Hur Live skulle se ut vågar jag inte tänka på. 2 pinnar blir det mitt på Söder. Det är inte så vasst.

Men de är färgglada. Visst är de?

Varför säljer man tjänster som inte ens fungerar. Kom igen Josefsson! Hälsenorna!

Är det fler som tycker att Internet bara blir slöare för varje månad?

Inga kommentarer: