söndag 13 mars 2011

Jaha!


Ibland är det som förgjort.


Har försökt spy ur mig lite texter hela veckan men det blir liksom inget. Det är som att fiska lax vilket jag gjort en hel del. För det mesta blir det ”priceless”!

Så det här är ingen seriös blogg. Blandade karameller.

Spiken gnager på sin svans. Han har med ålderns rätt fått en fettkula där. Inget farligt säger biopsichefen på djurakuten. Han borde kanske fettsugas lite i den där svansen. Men doktorer är doktorer. De har sina egna idéer vilket undertecknad nogsamt fick påskrivet igår.

Även om många tror att jag inte jobbar så gör jag faktiskt det. Ganska ofta faktiskt. Ibland undervisar jag sådana medborgare som vill ta över samhället och ibland sitter jag på min kammare och funderar på ifall fler människor än tvillingar kan ha samma DNA. Det verkar som fler människor än tvillingar kan ha samma DNA. Ett faktum som kan friska upp deckargenren ifall den f n har gått lite i stå.

Annars tycker jag synd om japanerna. Inte specifikt om svenska Monika som visade sig inte bara överlevt utan vara vid god hälsa. Men alla andra tragiska livsöden. Tiotusentals, eller hundratusentals. Får man förresten överhuvudtaget ut försäkringspengar. Om det här inte faller under Force Majeure så finns väl inte det begreppet eller tar man svindyra tilläggsfärsäkringar. Först tar de fisketrålaren, sedan fiskfabriken och till sist huset man bor i. Thanks and goodbye!

Innan jag går vidare vill jag säga att Momarken var kul. Lite fart i loppen. Första var som kossor på vårsläppet.

Hade vi den hästen. Nej! Men väl en spik i tredje i form av nummer femton och Racerstina. Fem rätt och rätten att fylla i en ny kupong.

Jag gillar Racerstina och hon gillar Jansson. Oslagbart.

Olle Goop har gjort en egen tolkning. Kör för Björns bästa placering! Det är tur inte jag ägde den där hästen, Premier League.

Sen trodde jag på dansken med det fräcka hästnamnet Navy Seal! Danskar går inte att lita på. Finnar däremot.

Heja Norge!

Vi borde aldrig…

Andra har sagt det och jag har sagt det tidigare och ofta. Tänk på alla dessa möten som folk genomlever. Man träffas över gränserna. Ligger på ordentliga hotell utan kackerlackor på väggarna eller jordgolv(faktiskt finns det sådana). Äter trevliga frukostar tillsammans. När nu alla dessa käcka förespråkare av travsporten träffas nästa gång i Oslo, Stockholm, på Maldiverna eller i Paris… Jag har ett konkret förslag!

Ta med era datakillar. Ge grabbarna ett rum mot en trist bakgård så de känner att rövhålet fladdrar en smula. Should I stay och should I go!

Sedan ställer ni upp dem på rad. Be dem ta varandra i handen och sjunga den där låten som börjar på J. Lägereldkänsla. Bara du slog en signal. Sedan rullar ni in ATG i gula fjädrar och tjära. Inte för att det hjälper men om man har pissat på en gås så blir man trött och vill ha lite ombyte.

Norrmännen borde vi aldrig släppt. Det finns tusen skäl. Skidor, olja men tänk att en norrman ska komma på den lysande idén att släppa lopparkivet fritt under unionskampen. Skandal!

Så nu tar ni och frågar killarna med sladdkänsla hur de sänker sina brandväggar och kluttar ihop alla de nordiska lopparkivet så man kan bilda sig en vettig uppfattning om hur pållarna gått.

Hur komplicerat kan det vara på en skala mellan ett och tio?

Fritt en dag på året och faller det väl ut kanske man kan få kolla året runt på alla arkivet för låt säga 110 spänn per månad. Elva kronor feta cash i byxan på Remy & Co.

Det gäller att ha njure!



När ska någon knalla ut Gaddafis flyg och eller förse oppositionen med lite värmesökande metallföremål. Risken att man får köpa dem tillbaka som i Afghanistan är nog rätt obefintlig.

Det tar en väldig tid.

Nu har arabförbundet hejat på så det är väl i princip grönt.

Eller är gänget i Benghazi bättre?

Ska vi låta dem göra upp själva.

Vore det inte dags att prata lite med Maud Olofsson om härdsmältor.

Om problemet inte kommer från själva kärnkraftverket så…

Hela jävla taket flög i bitar och det är inte slut ännu.

Tur att våra är avstängda för att elpriset ska kunna ligga i topp på vintern.

Juholt. Jag gör tummen upp i blindo. De säger att han är bitter. Vad är det för fel på att vara bitter? Aldrig Snömos men gärna en kvinna som inte heter Jämtin. Damberg verkar ha uppfunnit Tony Blairgrejen men ursäkta! Är inte det gårdagens tidningar. Hur blev det?

Spiken har övergett sin svans. Puh. Ny päls och sedan är han fit for vårens utmaningar.

Kollar Larry Saunders Show. Man njuter!

Läkaren övergav mig på operationsbordet i fredags. Förklaring:

-Jag opererade en patient som hade polyper och veckan efter kom de tillbak etter värre.

Ungefär som en bisvärm.

Vet ni om att ni kan döda en hel skolklass ifall ni snarkar. Nu vet ni det!

Utan att fläcka ner en redan solkig yrkeskår kan jag säga att fredagens operation förvandlades till en mara utan joggingskor ändå var en mild västanfläkt.

Fakta kvarstår. För att besöka sjukvården krävs en frisk människa med två livvakter och en massa kunskaper om psykologi.

Bli aldrig sjuk. Låtsas vara frisk så länge du kan!

Tänk att Bolton inte vara pappan. Stackars Larry!

Snusdosan i Downtown Abbey var fiffig. Tänk att den kom tillbaka. Himla bra serie om oss alla. Ska Mary få sin… ja det var just det. Vad är en brittisk serie utan en förfördelad rosodlare… som får upprättelse.

Downtown Abbey är något slags reformismens Mecka. Med hjälp av lite upplyst despotism kan man förändra världen.

Mycket längre än så har vi inte kommit tyvärr.

Undrar om inte koltrasten har rätt den här gången.



Inga kommentarer: