måndag 12 mars 2012

I bruset

På väg hem från Skärholmens torgstånd som alltid har fina grönsaker till vettiga priser. Prima tomater för 14:95 kilot skäms inte för sig.

Tre killar i tjugofemårig åldern sitter bredvid mig på t-benet och minns sin ungdom. De har passerat "fett roligt". Nu heter det "tjockt roligt". Det gäller att hänga med. Vi låtsas att de är ifrån Turkiet. De har en kompis eller möjligen f d kompis som heter Gunes med två prickar över. Det första är att han alltid ville ha de senaste Pokemonkorten när de växte upp. Det andra var av mera intellektmässig karaktär.

Killarna har verkligen roligt när de drar gamla Gunes skrönor. Gunes bytte fyra Energy mot en Silver.

-Är det den där senaste, undrar Gunes och kan knappt hålla sig när han ser det glittriga samlarkortet.

SILVER!

Med lite lim och en påse silverglitter.

Vad gör man inte för fyra Energy.

Det är alltid lika kul att åka kommunalt.

Det ser ut som om jag bytt åk 2 mot åk 6,7 och 8 resten av terminen.

De sökte "Man Med Pondus".

Vi får se.

Nu ska jag ut och jaga lite föda till mig och Spirren.

Matte är på styrelsemöte. Det låter inte så skojigt.

Något senare...

Matte är på ingång och Spiken har fått köttbullar med svenskt kött. Varför det nu är bättre.

Det ser ut som om jag ska vara på en skola i närheten av Solvalla för resten av terminen.

Stalltips?

Inga kommentarer: